– A kormány 2010 óta jelentősen növelte a gyorsforgalmi úthálózat hosszát, ugyanakkor az utóbbi évtizedekben több ütemben a korábbi adminisztrációk is komoly bővítéseket hajtottak végre. Mennyiben más a mostani autópálya-építés?
– A baloldali kormányok többnyire szigetszerű fejlesztéseket valósítottak meg, leginkább csak olyanokat, amelyekre sikerült pénzt szerezniük Brüsszeltől. Mi a kezdetektől összefüggő hálózatépítésben gondolkodtunk: ahogy ígértük, minden megyei jogú várost bekötünk a gyorsforgalmi hálózatba, minden autópályát, autóutat elvezetünk az országhatárig. A közúti beruházásokra szánt 3600 milliárd forint nagyobbik hányadát a magyar költségvetésből fedezzük. Például Békéscsaba magas színvonalú bekötéséhez is hiába kértünk volna uniós forrást. Így az M44 hazai finanszírozással javítja már most három megyében a közlekedési lehetőségeket és ezzel a gazdaságfejlesztési kilátásokat. 2010 előtt mindössze két olyan esztendő volt, amikor kilométerekben mérve három számjegyű mértékben bővült a gyorsforgalmi hálózat. Ehhez képest 2019 óta három egymást követő évben adunk át száz kilométert meghaladó összes hosszban új sztrádaszakaszokat. Ezt a mindeddig példátlan teljesítményt jórészt a járványhelyzet dacára értük el.