Nehéz helyzetet hozott a sütőiparban a liszt és az energia árának emelkedése. A növekvő költségeket előbb-utóbb kénytelenek beépíteni a termékek, köztük a kenyér árába is. Az egyik leginkább alapvető élelmiszerünk ára pedig nemcsak gazdasági, hanem lélektani kérdés is: a vásárlóközönség nem veszi szívesen, ha nagyot emelkedik. A harapófogóból való kijutás egyik eszköze, ha a sütőipar a nagyobb hozzáadott értékű, esetenként különleges hatású termékekkel kompenzálja a kenyér árának alacsonyan tartása miatt bekövetkező veszteségeket.
A Hajdúsági Sütödék Zrt. már régóta észlelte ezeket a folyamatokat, meglátta ezt a lehetőséget, s több mint két évtizede foglalkozik az okos sütőipari termékekkel. Ezek nyomelemek és más hasznos anyagok beépítésével aktív élettani előnyöket nyújtanak a fogyasztók számára. Részben azért, mert javítják azok immunrendszerét – ami nem utolsó szempont a mai járványos időkben –, részben pedig az emésztést teszik tökéletesebbé. Négy évvel ezelőtt a már említett folyamatos költségnövekedés és a fogyasztói igények oda vezettek, hogy elkezdhették a tervezett kenyerek gyártását és értékesítését, és ma már évente több mint kétmilliárd forint árbevételt hoznak ezek a termékek. Ezeket követték napjainkban a hasonló előnyöket garantáló péksütemények és szendvicsalapok. Az okostermékek olyan sikeresek voltak, hogy a cég elhatározta, új sütőüzemet létesít, amely csak ezeket gyártja. Így nyolcszázezer eurós uniós támogatással felépített egy új üzemet, amely kizárólag ezekkel foglalkozik. A cég tavaly decemberre sikerrel elvégezte a termékek tesztelését. A kereskedelmi forgalomba még nem kerülő süteményeket, szendvicsalapokat és más sütőipari termékeket karácsonyi adományként rászorulóknak juttatták el, januárban pedig elkezdődik az üzemszerű termelés.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Magyar Nemzet/Éberling András)