A designipar régiós központjává fejlesztenék Budapestet

Idén már harmadik alkalommal indítja el a Magyar Divat- & Designügynökség design LAB inkubációs programját, amelynek elsődleges célja, hogy elősegítse a kollaborációk létrejöttét a szektor szereplői, a gyártók és a tervezők között, illetve erősítse és korszerűsítse a hazai gyártói hátteret. A program nagy hangsúlyt fektet a gyártásfejlesztésre, az iparág versenyképességének növelésére és az ágazat exportjának ösztönzésére.

Magyar Nemzet
2022. 05. 19. 10:20
Forrás: MDDÜ, Origó
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismét elindítja sikeres inkubációs programját a Magyar Divat- & Designügynökség (MDDÜ). Az idén harmadik alkalommal induló designe LAB legfőbb célja, hogy hozzájáruljon a hazai iparág versenyképességéhez és erősítse a nemzetközi jelenlétünket – mondta az Origónak adott interjújában Bata-Jakab Zsófia (képünkön). 

Az MDDÜ vezérigazgatója kiemelte, az ügynökség szívügyének tekinti a gyártó-tervező párosok karrierjét, így nemcsak a termékek fejlődésében segítenek a designe LAB program résztvevőinek, de utóéletüket is támogatják. 

– Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több hazai és nemzetközi kiállításon, valamint designplatformon jelenhessenek meg a program során született alkotások, széles körű láthatóságot és exportlehetőséget nyújtva számukra – hangsúlyozta. Az ügynökségi támogatásnak köszönhetően 

a design LAB programján résztvevő párosok többek között a magyar 360 Design Budapest, a párizsi Maison & Objet és a közel-keleti Dubai Downtown Design vásáron mutathatták be alkotásaikat. 

Az inkubációs program sikerességét jelzi, hogy a termékek bemutatkozási lehetőséget kaptak a VIA francia designintézet által szervezett Paris Design Weeken is.

Bata-Jakab Zsófia elmondta, a designipar gazdasági súlya az elmúlt években növekvő tendenciát mutatott térségünkben. Európában csaknem 7,1 milliónyi ember dolgozik ezen a területen, ezzel a kontinens harmadik legnagyobb foglalkoztatója. Jelentősége hazánkban sem elhanyagolható, az elemzések szerint a magyar kreatív ipar exporttermékeinek legnagyobb részét a designtermékek adják. 

Kiemelt célja a z MDDÜ-nek, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül erősítve az országimázst.

Ezt olyan hazai rendezvények megszervezésével is elősegítik, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week, vagy a nemzetközi díjakat is elnyert 360 Design Budapest kiállítás. Mindemellett a magyar tehetségek az utóbbi években olyan nívós eseményen is bemutathatták kreatív alkotásaikat, mint a Milano Fashion Week vagy a már szintén említett Maison&Objet designvásár.

Borítókép: Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója (Fotó: MDDÜ/Origó.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.