Támogatták az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának képviselői azt az uniós tervet, amely
2035-től ténylegesen betiltja az új benzin- és dízelmotoros autók értékesítését.
A bizottság minapi ülésén áldását adta a normaszövegre, amely 13 év múlva száz százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást, vagyis lényegében betiltaná az fosszilis tüzelőanyagokkal hajtott új járművek forgalomba helyezését az Európai Unió területén. Bár ez még csak a parlament, és a nemzeti kormányok beleegyezése még hátra van, de német lapértesülések szerint ehhez meglesz a szükséges támogatás.
Egy technológia mind felett
A tervezet jelenlegi formájában kizárja a szintetikus üzemanyagok használatát is, vagyis kizárólag elektromos meghajtású személygépkocsikat árusíthatnak 2035-től. Ez ma egyet jelent az akkumulátoros autók használatával. Az akkuk mérete pedig a hatótávval nő, vagyis minél hosszabb utat tehet meg egy feltöltéssel egy e-car, annál nagyobb és súlyosabb akkucsomagot kell cipelnie. Persze valószínű, hogy másfél évtized alatt sokat fejlődik a technológia, és csökken az akkucsomagok terjedelme, tömege. De ma az a helyzet, hogy a nagy hatótáv egyet jelent a nagy tömeggel, ennek pedig nem várt következménye van a gumiabroncsok terhelésére, illetve kopására.

Megdöbbentő adatokat tett közzé a gumiabroncsok kopásából adódó légszennyezésről a tekintélyes kutatóintézet, az Emissions Analytics, amely a személy- és haszongépjárművek valós kibocsátásának és üzemanyag-hatékonyságának tudományos mérésére specializálódott. Eszerint
a levegőbe jutó gumipor mennyisége négyszázszor magasabb egységnyi idő alatt, mint a kipufogócsőből származó károsanyag-kibocsátás.
Persze nem arról van szó, hogy az elektromos autók több gumiport bocsátanának ki, mint a belsőégésűek, csupán a nagy méretű, nagy tömegű gépkocsik – mint az óriási SUV-k – elterjedése eredményezi ezt.
A kicsi a szép
A városi felhasználású, kis méretű, és nem túl súlyos villanyautók semmivel sem szennyezőbbek gumipor szempontjából, azonban