Stratégiát vált a Renault Romániában

Átszervezés előtt áll a francia Renault, annak érdekében, hogy versenyképesebbé váljon az elektromos autók gyártásának versenyé­ben a Teslával. E változások erőteljesen érintik a romániai Dacia céget is, amely leválna az anyacégről, és új partnerek után nézne. Az egyik lehetséges üzletfél a Nissan lehet.

Inside A Renault Dacia Plant As Vehicles Leave The Production Line
451680718 Fotó: Bloomberg
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leválhat a Renault vállalat anyacégéről a romániai Dacia, amelyben kisebbségi tulajdonosként vállalnának szerepet a franciák. 

A Renault-nál azt tervezik, hogy külön szervezetet hoznak létre az elektromos autók gyártására, egy másik pedig a hagyományos meghajtású járművekkel foglalkozik majd. Az Economedia.ro beszámolója szerint az átszervezés célja, hogy több erőforrás álljon rendelkezésre az újfajta töltéssel működő járművek gyártására, ami révén a cég versenyképesebb lehetne a Teslával folytatott piaci versenyben.

Az elektromos autókat kizárólag Franciaországban gyártanák, a belső égésű motorosokat pedig csak külföldön – idézte a román portált az erdélyi Maszol.ro. A változások következtében a romániai Automobile Dacia elszakadna az anyacégtől, s új partnereket keresne. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója azt mondta, a Nissan lehet az egyik potenciális partner.

A Dacia tavaly 3,1 százalékkal növelte eladásait 2020-hoz képest. A Renault 537 ezer Daciát értékesített 2021-ben, ami még mindig messze elmarad a 735 ezres 2019-es szinttől. A Dacia a harmadik legkeresettebb márka volt tavaly Európában, Romániában és Franciaországban pedig a legnépszerűbb. 

Kilenc országban – Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Ausztriában, Portugáliában, Lengyelországban, Magyarországon, Horvátországban és Csehországban – az öt legnépszerűbb autómárka egyikeként tartották számon a Daciát 2021-ben. 

Idén áprilisban a Dacia 39 982 autót gyártott, öt százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés ellenére a gyártás jelentősen csökkent a márciusi adatokhoz képest, amikor 57 019 jármű készült a miovenii gyárban.
Az anyavállalat, a Renault számára viszont kifejezetten gyenge év volt 2021 – jegyezte meg egy korábbi írásában a Maszol.ro. A francia gyártó 2,7 millió járművet adott el tavaly, 4,5 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A névadó márka rosszul teljesített, mindössze 1,31 millió darabot adtak el belőle, tíz százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. 

A Renault az új stratégiá­jának értelmében korábban hagyományos meghajtású járműveket jelölő népszerű modellnevek alatt vezet majd be elektromos autókat a kínálatba. Így frissítené fel a vállalat a Scénic típusnevet, amelyet 2024-ben tervez piacra dobni.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Bloomberg)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.