Leválhat a Renault vállalat anyacégéről a romániai Dacia, amelyben kisebbségi tulajdonosként vállalnának szerepet a franciák.
A Renault-nál azt tervezik, hogy külön szervezetet hoznak létre az elektromos autók gyártására, egy másik pedig a hagyományos meghajtású járművekkel foglalkozik majd. Az Economedia.ro beszámolója szerint az átszervezés célja, hogy több erőforrás álljon rendelkezésre az újfajta töltéssel működő járművek gyártására, ami révén a cég versenyképesebb lehetne a Teslával folytatott piaci versenyben.
Az elektromos autókat kizárólag Franciaországban gyártanák, a belső égésű motorosokat pedig csak külföldön – idézte a román portált az erdélyi Maszol.ro. A változások következtében a romániai Automobile Dacia elszakadna az anyacégtől, s új partnereket keresne. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója azt mondta, a Nissan lehet az egyik potenciális partner.
A Dacia tavaly 3,1 százalékkal növelte eladásait 2020-hoz képest. A Renault 537 ezer Daciát értékesített 2021-ben, ami még mindig messze elmarad a 735 ezres 2019-es szinttől. A Dacia a harmadik legkeresettebb márka volt tavaly Európában, Romániában és Franciaországban pedig a legnépszerűbb.
Kilenc országban – Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Ausztriában, Portugáliában, Lengyelországban, Magyarországon, Horvátországban és Csehországban – az öt legnépszerűbb autómárka egyikeként tartották számon a Daciát 2021-ben.
Idén áprilisban a Dacia 39 982 autót gyártott, öt százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés ellenére a gyártás jelentősen csökkent a márciusi adatokhoz képest, amikor 57 019 jármű készült a miovenii gyárban.
Az anyavállalat, a Renault számára viszont kifejezetten gyenge év volt 2021 – jegyezte meg egy korábbi írásában a Maszol.ro. A francia gyártó 2,7 millió járművet adott el tavaly, 4,5 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A névadó márka rosszul teljesített, mindössze 1,31 millió darabot adtak el belőle, tíz százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A Renault az új stratégiájának értelmében korábban hagyományos meghajtású járműveket jelölő népszerű modellnevek alatt vezet majd be elektromos autókat a kínálatba. Így frissítené fel a vállalat a Scénic típusnevet, amelyet 2024-ben tervez piacra dobni.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Bloomberg)