Sokan abbahagyják az online vásárlást, ha bonyolult

Kimondottan népszerűek a kuponos utazások, szolgáltatások.

Magyar Nemzet
2022. 06. 27. 9:25
Forrás: portfolio.hu
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, míg a válaszadók fele a közösségi médiában és a hírlevelekből is szerez információt. A vevők harmada a barátoktól, ismerősöktől is kér segítséget, ugyanakkor az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek két százalékát befolyásolják – közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel. A társaság és a GKID közös felméréséből az is kiderül, hogy 

sok potenciális vevő azonnal abbahagyja az online vásárlást, ha a folyamat bonyolultnak tűnik.

Az adatok alapján a fogyasztók 85 százaléka internetes keresőkben tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról. A második legnépszerűbb tájékozódási hely a közösségi média, a válaszadók közel fele ebből szerzi ismereteit: a 18–29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit.

Míg a 18–29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző, hogy hírlevélből tájékozódik. Kuponos oldalakról értesül minden harmadik vásárló, ez az arány a 30–39 évesek között a legmagasabb (41 százalék). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25–39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.

A felmérés kimutatta, hogy a legtöbben, a fogyasztók 84 százaléka a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon tervez online szolgáltatásokat, utazásokat, élményeket vásárolni. 

Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon 56 százalék vesz igénybe szolgáltatást, utazást.

A vevők számára a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67 százalék), illetve ár-érték aránya, melyet a válaszadók közel háromnegyede jelölt meg a legfontosabb szempontként. A szolgáltatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára fontos, azonban minél idősebbeket kérdezett a kutatás, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége, ez a válaszadók 37 százaléka számára lényeges.

A webáruház megbízhatósága minden második ember számára döntési faktor, ez a nőknek fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latba, mint a férfiaknak.

A termék vagy szolgáltatás részletekbe menő, alapos leírása közel minden második válaszadónak lényeges, és a vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell e-mailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Portfólió.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.