Szemben a nemzeti érdekekkel

Magyarország az akkumulátorok gyártásában is előkelő helyet szerezhet magának, amelyet több ország sem néz jó szemmel – mondta lapunknak Boros Imre. A közgazdász jelezte: nyilván vannak olyanok, akik pénzt is áldoznak arra, hogy megfúrják az itteni beruházásokat – azokat, amelyeket leginkább saját hazájukban szeretnének látni. Ehhez lelkesen asszisztálnak a globális körök hazai helytartói.

2023. 02. 03. 6:05
Production Volkswagen ID.3 in Zwickau
1203899325 Fotó: picture alliance
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világjárvány és a háború csak egyetlenegy világgazdasági folyamatot nem tudott derékba törni, ez pedig nem más, mint az autóipari forradalom. Ez pedig arról szól, hogy az autógyártás áttér az elektromos meghajtásra. Itt érdemes emlékeztetni arra, hogy az Európai Autó­gyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján míg a 2019-ben regisztrált új autók körében az alternatív meghajtású járművek aránya még csupán mintegy tíz százalék volt, 2021-ben ez a hányad már több mint negyven százalékra emelkedett.

Lapunk korábban felhívta a figyelmet a kormány konvergenciaprogramjára, amely külön fejezetben foglalkozik a területtel. Ott olvasható, hogy az elektromos járművek gyártása során az akkumulátorcellák a hozzáadott érték mintegy negyven százalékát teszik ki, ezért is kedvező, hogy a lítium­ion-akkumulátorok gyártási kapacitása a világon Európában nő a gyorsabban. 

A legfrissebb előrejelzések szerint a kontinens részesedése ebben a globális gyártási üzletágban a 2020-as kilenc százalékról 2030-ra 33 százalékra emelkedik. Ebben pedig Magyarország kiemelkedő szerepet játszik.

Beszámoltunk arról is, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül hazánkban lesz jelen gyártókapacitással a három nagy német prémiumautó-gyártó márka, a Mercedes, az Audi és a BMW. Mindez magával hozta azt is, hogy a világ legnagyobb, elektromos autókhoz való akkumulátort gyártó vállalatai ide telepítik beruházásaikat. Így tett a kínai CATL is, melynek debreceni fejlesztése Magyarország valaha volt legnagyobb, mintegy háromezermilliárd forint összértékű beruházását jelenti. Ez összességében mintegy kilencezer új munkahely létrehozását teremti meg. A világ legnagyobb akkumulátorgyártója ráadásul hatalmas nemzetközi verseny nyomán, két és fél év tárgyalás után választotta hazánkat második európai üzeme felépítésére. Ez olyan mértékű fejlesztés, amely az elmúlt tíz év öt legnagyobb zöldmezős beruházása közé tartozik Európában. Ez ellen tüntetnek most a kormányzattal szemben álló politikai erők.

A magát baloldalinak nevező pártok a globális pénzügyi hatalmak kiszolgálói. Ezt ezúttal is bebizonyították. A jövő autóiparában tör előre az elektromos hajtás. Ehhez akkumulátorra van szükség, és ezt jól tudják Európa nyugati felén is. Németország is előszeretettel fogadja ezeket a beruházásokat, ott ezzel nincs semmi probléma

 – mondta a Magyar Nemzetnek Boros Imre. A közgazdász jelezte: a jövő autóiparának magyarországi jelenlététől akarnak megfosztani minket azok, akik kormányon előszeretettel juttatták külföldiek kezébe az ország stratégiai ágazatait.

Nyilván vannak olyanok, akik pénzt is áldoznak arra, hogy megfúrják az itteni beruházásokat – azokat, amelyeket leginkább saját hazájukban szeretnének látni. Ehhez lelkesen asszisztálnak a globális körök hazai helytartói

 – hangsúlyozta Boros Imre. Kiemelte: a külföldről finanszírozott, civil szervezeteknek mondott csoportok is előszeretettel kapcsolódnak rá az ilyen történésekre. Emlékeztetett például a Négy Mancs állatvédelmi szervezetre, amely támadást indított a hazai baromfiüzemek ellen.

Magyarország az akkumulátorgyártásban is előkelő helyet szerezhet magának, amit a közgazdász szerint több ország sem néz jó szemmel. A termelés felfutását követően ugyanis az európai akkumulátorkapacitásból akár 87 gigawattóra részt is képviselhet majd hazánk, amelynek alapján Németországot követve a második legnagyobb szereplővé válhatunk az e-járműveknek gyártott akkumulátorok piacán.

Borítókép: A Volkswagen 2019. november elején kezdeményezte az átállást az elektromobilitásra (Fotó: Getty Images/Hendrik Schmidt)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.