– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha

Beruházásösztönzés a vámháborúk árnyékában
Kelet-Közép-Európa és benne Magyarország az átalakuló világrendben is a külföldi működőtőke kiemelten fontos célpontja lehet.
– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha
az egyetlen komoly repülőterünk tulajdonosa nem akar beleilleszkedni a folyamatokba.
Ezért azt mondjuk, hogy ha nem tudják, nem akarják működtetni a budapesti repteret, akkor beszéljük meg, teszünk egy ajánlatot – nyilatkozta a napokban Palkovics László miniszter. Mint lapunk elsőként megírta, az innovációs tárca vezetője kapta azt a feladatot a kormányban, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a reptér-üzemeltetővel a koncesszió visszavásárlásáról.
A kormány és a Budapest Airport közötti vitapontok között szerepel a repülőtér kötöttpályás megközelítésének kérdése. Az új közlekedési kapcsolat létesítése indokolt, hiszen
a reptér közúti megközelítése zavarérzékeny: elég egyetlen koccanás a kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton, és órákra ellehetetlenül a belváros és Ferihegy közötti utazás.
A vasút ezzel szemben gyorsabb és biztonságosabb megközelítést kínál, és a repülőtér közvetlen közelében két országos vasúti fővonal is megtalálható. Ráadásul ez olyan beruházás, amit minden bizonnyal támogat az unió.
Valamiért azonban nem halad előre a projekt. Immár két és fél éve, 2019 januárja óta tudjuk, hogy a reptéri vasút megvalósítása akadályba ütközött Ferihegyen. Homolya Róbert, a nemzeti vasúttársaság első embere nyilatkozta akkor, hogy bár a tervek – a MÁV megrendelésére – készen állnak,
a fő kérdés az, hogy a privatizált reptér kezelője milyen beavatkozáshoz járul hozzá. A reptér-üzemeltető ugyanis mondhatja azt, hogy nem engedi a vasúti pálya átvezetését a területén.
Bár a Budapest Airport (BA) akkor is tiltakozott, hogy bármiben akadályozná a fejlesztés megvalósítását, a tény az, hogy ebben az ügyben nem történt változás, a program nem haladt előre.
Később Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója mondta egy szakmai rendezvényen: az a probléma, hogy a repülőteret működtető BA-val korábban úgy kötöttek sok évtizedre szóló megállapodást, hogy a szerződésbe nem került bele, hogy a területen biztosítani kell a vasút építését.
A cég pedig, amelynek komoly bevétele van a taxiforgalomból, sőt a BKK buszainak jegyeladásaiból is százalékot kap, csak bérleti díj fejében engedélyezné a vasút építését.
Ezzel szemben maga a BA úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a repülőtéri vasútvonal megépítését teljes mértékben támogatja, és egyben határozottan cáfolta, hogy a területért bérleti díjat számolna fel. A kérdésben tehát nyilvánvalóan ellentétes állítások láttak napvilágot, és ezeket azóta sem oldották fel.
A reptérre vezető vasútvonal megvalósításáról már több terv szóba került. Az a változat, amelyet a kormány támogat, kétvágányú, villamosított mellékvonal, amely a Kőbánya-Kispest vasútállomás után ágazik el a Budapest–Cegléd–Szolnok fővonalból, érinti – minden bizonnyal a föld alatt – Ferihegy 2-t, majd Monor térségében csatlakozik ismét a 100a vonalhoz. A koncepció lényege, hogy
a reptéri megálló az országos vasúti hálózat része, ahol nemcsak a fővárosból érkező vonatokat fogadják, hanem átszállás nélkül elérhető majd a magyar nagyvárosokból és a nemzetközi járatoknak is.
Vagy például a most épülő Mol-torony dolgozói, illetve a Kopaszi-gát városnyi lakossága a Déli vasút megállójából bő negyedóra alatt juthat majd ki a repülőtérre és vissza, ha elkészül néhány kilométernyi új vágány és a föld alatti vasútállomás.
Kelet-Közép-Európa és benne Magyarország az átalakuló világrendben is a külföldi működőtőke kiemelten fontos célpontja lehet.
Több mint 410 milliós követelést engedtek el a biztosítók.
A Balaton télen is népszerű.
A kedvezmény öt évre szól.
Összevissza beszél a Tisza Párt elnöke a legújabb botrányos kijelentéséről - videó
Érkezik Netanjahu, rengeteg lezárás lesz szerdától vasárnapig a fővárosban
Most érkezett: holtan került elő a vasárnap este eltűnt férfi, medve végezhetett vele
Nem fogja elhinni, mennyibe került Szoboszlaiék karikagyűrűje!
Farm VIP – Pumped Gabo kitálalt: „Megijedtem, hogy fel kell adjam a versenyt”
A Toyota már-már a merkúros időket idézi: hibridjeire egyre többet kell várni
Kiderült, mit gondolnak a budapestiek Brüsszel újabb háborús uszításáról + videó
Erling Haalandot hosszú időre elveszítheti a Manchester City
Magyar Péter engedély nélkül fórumozott Sárváron
Berobbant egy gázvezeték, hatalmas tűzoszlop alakult ki + videó
Medvegyev a Le Pen-ítélet után szuronyokkal fenyegette meg a franciákat
Az uniós politikusok már megbánták, hogy elutasították Putyin biztonsági javaslatait
Kelet-Közép-Európa és benne Magyarország az átalakuló világrendben is a külföldi működőtőke kiemelten fontos célpontja lehet.
Több mint 410 milliós követelést engedtek el a biztosítók.
A Balaton télen is népszerű.
A kedvezmény öt évre szól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.