– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha

Nem engedi a kormány, hogy a kereskedők és az áruházláncok felverjék az árakat
Ha szép szóval nem megy, majd megy hatósági árakkal.
– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha
az egyetlen komoly repülőterünk tulajdonosa nem akar beleilleszkedni a folyamatokba.
Ezért azt mondjuk, hogy ha nem tudják, nem akarják működtetni a budapesti repteret, akkor beszéljük meg, teszünk egy ajánlatot – nyilatkozta a napokban Palkovics László miniszter. Mint lapunk elsőként megírta, az innovációs tárca vezetője kapta azt a feladatot a kormányban, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a reptér-üzemeltetővel a koncesszió visszavásárlásáról.
A kormány és a Budapest Airport közötti vitapontok között szerepel a repülőtér kötöttpályás megközelítésének kérdése. Az új közlekedési kapcsolat létesítése indokolt, hiszen
a reptér közúti megközelítése zavarérzékeny: elég egyetlen koccanás a kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton, és órákra ellehetetlenül a belváros és Ferihegy közötti utazás.
A vasút ezzel szemben gyorsabb és biztonságosabb megközelítést kínál, és a repülőtér közvetlen közelében két országos vasúti fővonal is megtalálható. Ráadásul ez olyan beruházás, amit minden bizonnyal támogat az unió.
Valamiért azonban nem halad előre a projekt. Immár két és fél éve, 2019 januárja óta tudjuk, hogy a reptéri vasút megvalósítása akadályba ütközött Ferihegyen. Homolya Róbert, a nemzeti vasúttársaság első embere nyilatkozta akkor, hogy bár a tervek – a MÁV megrendelésére – készen állnak,
a fő kérdés az, hogy a privatizált reptér kezelője milyen beavatkozáshoz járul hozzá. A reptér-üzemeltető ugyanis mondhatja azt, hogy nem engedi a vasúti pálya átvezetését a területén.
Bár a Budapest Airport (BA) akkor is tiltakozott, hogy bármiben akadályozná a fejlesztés megvalósítását, a tény az, hogy ebben az ügyben nem történt változás, a program nem haladt előre.
Később Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója mondta egy szakmai rendezvényen: az a probléma, hogy a repülőteret működtető BA-val korábban úgy kötöttek sok évtizedre szóló megállapodást, hogy a szerződésbe nem került bele, hogy a területen biztosítani kell a vasút építését.
A cég pedig, amelynek komoly bevétele van a taxiforgalomból, sőt a BKK buszainak jegyeladásaiból is százalékot kap, csak bérleti díj fejében engedélyezné a vasút építését.
Ezzel szemben maga a BA úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a repülőtéri vasútvonal megépítését teljes mértékben támogatja, és egyben határozottan cáfolta, hogy a területért bérleti díjat számolna fel. A kérdésben tehát nyilvánvalóan ellentétes állítások láttak napvilágot, és ezeket azóta sem oldották fel.
A reptérre vezető vasútvonal megvalósításáról már több terv szóba került. Az a változat, amelyet a kormány támogat, kétvágányú, villamosított mellékvonal, amely a Kőbánya-Kispest vasútállomás után ágazik el a Budapest–Cegléd–Szolnok fővonalból, érinti – minden bizonnyal a föld alatt – Ferihegy 2-t, majd Monor térségében csatlakozik ismét a 100a vonalhoz. A koncepció lényege, hogy
a reptéri megálló az országos vasúti hálózat része, ahol nemcsak a fővárosból érkező vonatokat fogadják, hanem átszállás nélkül elérhető majd a magyar nagyvárosokból és a nemzetközi járatoknak is.
Vagy például a most épülő Mol-torony dolgozói, illetve a Kopaszi-gát városnyi lakossága a Déli vasút megállójából bő negyedóra alatt juthat majd ki a repülőtérre és vissza, ha elkészül néhány kilométernyi új vágány és a föld alatti vasútállomás.
Ha szép szóval nem megy, majd megy hatósági árakkal.
Nagyon kevés ország mondhatja el magáról azt, amit mi.
Az Orbán-kormány intézkedése már 2013-ban áttörést hozott a családok megvédésében. Mutatjuk a számokat!
Kiderült, hogy mennyibe kerülhet a költségvetésnek az adómentesség kiterjesztése.
A világszenzáció és a további 9 legfontosabb dolog, amit Orbán Viktor az évértékelőn mondott
Slot elszólhatta magát, mi lesz Szoboszlai szerepe ma a Manchester City ellen + videó
Feketébe borult a világ: elhunyt a Dallas sorozat sztárja
Zelenszkij másodszorra is elutasította Trump ajánlatát
Most érkezett, népszerű influenszer vesztette életét a balesetben
Ennyi volt: csődbe ment és végleg bezár a legendás magyar porcelán manufaktúra
Csúcsboksz és „vérfürdő” Rjádban! Ezúttal Bivol nyert és lett a félnehézsúly vitathatatlan bajnoka
Csoportdöntő előtt a címvédő Győri ETO a női kézilabda Bajnokok Ligájában
Helyszíni fotókon mutatjuk a tragikus ceglédi vonatbaleset nyomait, amelyben két ember meghalt
Oszló holttestet találtak egy Teréz körúti lakásban
Nagy Ferónak csak egyetlen kérdése maradt Orbán Viktor beszéde után
Salah már Henry és De Bruyne rekordjaira tör, de egy új kihívója érkezett az anfieldi fáraónak
Ha szép szóval nem megy, majd megy hatósági árakkal.
Nagyon kevés ország mondhatja el magáról azt, amit mi.
Az Orbán-kormány intézkedése már 2013-ban áttörést hozott a családok megvédésében. Mutatjuk a számokat!
Kiderült, hogy mennyibe kerülhet a költségvetésnek az adómentesség kiterjesztése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.