– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha
Nyolcezer-ötszáz a pörkölt, majdnem kilencezer a kacsa, de a kürtőskalács „csak” négyezer a Vörösmarty téren
Van olcsó menü is 1600 forintért, de azt nem verik nagydobra.
– Nehéz úgy közlekedéspolitikát csinálni, hogy ha
az egyetlen komoly repülőterünk tulajdonosa nem akar beleilleszkedni a folyamatokba.
Ezért azt mondjuk, hogy ha nem tudják, nem akarják működtetni a budapesti repteret, akkor beszéljük meg, teszünk egy ajánlatot – nyilatkozta a napokban Palkovics László miniszter. Mint lapunk elsőként megírta, az innovációs tárca vezetője kapta azt a feladatot a kormányban, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a reptér-üzemeltetővel a koncesszió visszavásárlásáról.
A kormány és a Budapest Airport közötti vitapontok között szerepel a repülőtér kötöttpályás megközelítésének kérdése. Az új közlekedési kapcsolat létesítése indokolt, hiszen
a reptér közúti megközelítése zavarérzékeny: elég egyetlen koccanás a kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton, és órákra ellehetetlenül a belváros és Ferihegy közötti utazás.
A vasút ezzel szemben gyorsabb és biztonságosabb megközelítést kínál, és a repülőtér közvetlen közelében két országos vasúti fővonal is megtalálható. Ráadásul ez olyan beruházás, amit minden bizonnyal támogat az unió.
Valamiért azonban nem halad előre a projekt. Immár két és fél éve, 2019 januárja óta tudjuk, hogy a reptéri vasút megvalósítása akadályba ütközött Ferihegyen. Homolya Róbert, a nemzeti vasúttársaság első embere nyilatkozta akkor, hogy bár a tervek – a MÁV megrendelésére – készen állnak,
a fő kérdés az, hogy a privatizált reptér kezelője milyen beavatkozáshoz járul hozzá. A reptér-üzemeltető ugyanis mondhatja azt, hogy nem engedi a vasúti pálya átvezetését a területén.
Bár a Budapest Airport (BA) akkor is tiltakozott, hogy bármiben akadályozná a fejlesztés megvalósítását, a tény az, hogy ebben az ügyben nem történt változás, a program nem haladt előre.
Később Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója mondta egy szakmai rendezvényen: az a probléma, hogy a repülőteret működtető BA-val korábban úgy kötöttek sok évtizedre szóló megállapodást, hogy a szerződésbe nem került bele, hogy a területen biztosítani kell a vasút építését.
A cég pedig, amelynek komoly bevétele van a taxiforgalomból, sőt a BKK buszainak jegyeladásaiból is százalékot kap, csak bérleti díj fejében engedélyezné a vasút építését.
Ezzel szemben maga a BA úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a repülőtéri vasútvonal megépítését teljes mértékben támogatja, és egyben határozottan cáfolta, hogy a területért bérleti díjat számolna fel. A kérdésben tehát nyilvánvalóan ellentétes állítások láttak napvilágot, és ezeket azóta sem oldották fel.
A reptérre vezető vasútvonal megvalósításáról már több terv szóba került. Az a változat, amelyet a kormány támogat, kétvágányú, villamosított mellékvonal, amely a Kőbánya-Kispest vasútállomás után ágazik el a Budapest–Cegléd–Szolnok fővonalból, érinti – minden bizonnyal a föld alatt – Ferihegy 2-t, majd Monor térségében csatlakozik ismét a 100a vonalhoz. A koncepció lényege, hogy
a reptéri megálló az országos vasúti hálózat része, ahol nemcsak a fővárosból érkező vonatokat fogadják, hanem átszállás nélkül elérhető majd a magyar nagyvárosokból és a nemzetközi járatoknak is.
Vagy például a most épülő Mol-torony dolgozói, illetve a Kopaszi-gát városnyi lakossága a Déli vasút megállójából bő negyedóra alatt juthat majd ki a repülőtérre és vissza, ha elkészül néhány kilométernyi új vágány és a föld alatti vasútállomás.
Van olcsó menü is 1600 forintért, de azt nem verik nagydobra.
A Liberty Steel acélipari vállalat többszöri felszólításra sem tett eleget törvényi kötelezettségének.
Az idei második negyedévben is Európa legjobbjai közé tartozott Magyarország az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésében.
Egyik szemünk sír, a másik nevet.
Bayer Zsolt: Magyar Brian élete
A börtönig érnek a Lakatos Márk-botrány szálai
„Abszolút verik a többieket” – Hunyadi Donatella nem kertelt, elárulta szerinte melyik a legjobb páros a Dancing with the Stars-ban
Az Európai Bíróság előtt Ursula von der Leyen Pfizer-Ügye + videó
A szakemberek szeme is kikerekedett, hátborzongató, mit rögzített a vadkamera a Bükkben
Pottyondy a Lakatos-ügyről: „Engedjék meg, hogy az ártatlanság vélelmét tiszteletben tartsam”
Magyar Brian élete
Alig takarja valami a szexi fitneszedző nagy melleit - képek
Magyar Péteréknél még a Soros-ügynök is alkalmatlan
Csúnyán ráfázhat, ha nem teszi fel a téli gumit, és a négy évszakossal is lehet gond
Hamarosan bejelentést tesz a kormány, kövesse nálunk élőben!
Magyar Péter megfutamodott, nem jelent meg a miskolci gyermekotthonban + videó
Van olcsó menü is 1600 forintért, de azt nem verik nagydobra.
A Liberty Steel acélipari vállalat többszöri felszólításra sem tett eleget törvényi kötelezettségének.
Az idei második negyedévben is Európa legjobbjai közé tartozott Magyarország az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésében.
Egyik szemünk sír, a másik nevet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.