Korábban elképzelhetetlen fordulat zajlott le az év folyamán a földrész autógyártásában: míg régebben a hagyományos nagy márkák minden fórumon tiltakoztak az elektromos technológiára való kritikátlan és gyors áttérés ellen, az év végére immár úgy tűnik, hogy közülük többen a villanyautó-forradalom élére álltak. Ennek a folyamatnak a nyertese lehet hazánk, amely helyet ad mind a három meghatározó német presztízsmárka gyárának.

A BMW debreceni üzeme lesz a kulcspontja a német autógyártó társaság elektromobilitásra épülő stratégiájának – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a napokban Münchenben. A BMW ugyan eddig is gyártott elektromos autókat, de most kifejlesztett egy platformot, amelyre kizárólag elektromos meghajtású modellek épülnek majd. Ezeket a BMW-modelleket pedig Debrecenben fogják gyártani – mondta a miniszter Oliver Zipse igazgatótanácsi elnökkel folytatott tárgyalása után.

Fotó: MTI/Újvári Sándor
Miközben a BMW gyára még csak a jövő, a Mercedes már most nekikezd villanyautója gyártása előkészítésének. Nemcsak Magyarországon, de
a régióban is egyedülálló, hogy teljesen elektromos hajtású gépkocsi sorozatgyártása kezdődhet meg 2021 őszén a magyarországi üzemben.
A Daimler úgy döntött, hogy Kecskemétre hozza az egyik leginkább népszerű jármű-kategória, a kis méretű SUV elektromos változatának a gyártását. Az ötvenmilliárd forintos beruházást a kormány 15 milliárd forinttal támogatja.

Már évekkel korábban megkezdte az elektromos technológiára való átállást a győri Audi, amely a belső égésű motorokat tekintve mind a mai napig a világ legnagyobb motorgyárát működteti a dunántúli városban. A cég folyamatosan helyezi át a hangsúlyokat a motorgyártásról a jármű-előállításra, illetve egyre több komponenst készítenek elektromos autókhoz. A napokban indult el a sportos, tisztán elektromos Audi e-tron GT gyártása az Audi AG neckarsulmi telephelyén. A konszern nemzetközi termelési hálózatának keretében a győri Audi hozzájárul a projekthez: az elektromos meghajtású Gran Turismo nagy komplexitású alumínium karosszériaelemei a győri szerszámgyárban készülnek. Az Audi emellett idén ősztől már gyártja a plug-in hibrid Q3 és a Q3 Sportback modelleket. Az elektromos motorok sorozatgyártását 2018-ban kezdték el, majd ezt követték az első, részben elektromos hajtásláncú autók, a lágyhibrid modellek.