A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,
az utasok száma több mint nyolcvan százalékkal csökkent 2019 azonos hónapjához képest.
A két diszkont légitársaság volt az első Európában, amelyek forgalmi adatokat közöltek december hónapról, amikor az érintett társaságok a koronavírus-járványhoz kapcsolódó utazási korlátozások közepette is fenntartották járataikat, még ha durván visszavágott kapacitással is – tette közzé a Flightglobal.com.
A Ryanair az év utolsó hónapjában 1,9 millió utast szállított, ami 83 százalékos visszaesést jelent a 2019 azonos hónapjában szállított 11,2 millióhoz képest. A visszaesés meghaladta a novemberben regisztrált 82 százalékos csökkenést is. Az ír légitársaság a szokásos decemberi menetrend mindössze 22 százalékát 73 százalékos töltöttség mellett üzemeltette. Ezekkel a decemberi adatokkal nagyon rossz évet zár a Ryanair, az utasok száma kétharmaddal, 52,1 millióra csökkent a 2019-es 152,4 millióról.
A magyar gyökerű Wizzair decemberben 666 ezer utast szállított, ami nyolcvanszázalékos visszaesést jelent 2019 azonos hónapjához képest. A fuvarozó 56,1 százalékos töltöttséggel üzemelt, ami 33-mal alacsonyabb, mint a megfelelő tavalyi hónapban, és június óta a legalacsonyabb. A decemberi teljesítmény azonban enyhe javulást jelentett az előző hónaphoz képest, ahol az éves forgalom 85 százalékkal, 456 ezerre csökkent. A Wizz 16,6 millió utast szállított a naptári évben, ami 58 százalékkal kevesebb, mint a 2019-ben szállított csaknem negyvenmillió.
A Reuters idézte Váradi József vezérigazgatót, aki szerint az Egyesült Királyságban, amely Románia és Lengyelország mellett a Wizz három legnagyobb piacának egyike, az új vírustörzs miatti lezárások azt jelenthetik, hogy a kapacitás januárban 25 százalékra csökken. Váradi elmondta, hogy ennek ellenére a Wizz hosszabb távú növekedési kilátása sértetlen maradt, és a légitársaság működésének helyre kell állnia. – Úgy gondolom, hogy
ha a korlátozásokat nyárra megszüntetik, akkor 2021 nyara a mi szemszögünkből nem áll majd messze 2019 nyarától
– mondta. Ugyanakkor úgy látta, hogy ez sok más légitársaságnál nem fog történni. A Reuters emlékeztetett, hogy a Wizz az elmúlt öt évet a kelet-európai bázison túli terjeszkedéssel töltötte: az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában a járvány ellenére is tovább bővítette a flottáját. Tavaly március óta kétszázhatvan új útvonalat és 13 bázist nyitott meg, köztük egyet Gatwickben, London második legnagyobb repülőterén, ahol ambiciózusan terjeszkedik.
A jövő héten pedig megkezdi működését a Wizz Air Abu Dhabi, az Öbölvidéket és Európát összekötő légitársaság.
A Ryanair vezérigazgatója a Express.co.uk portálnak adott nyilatkozatában a koronavírus elleni oltási program felgyorsításának szükségességét hangoztatta.
Michael O’Leary azt állította, hogy a Ryanair a Covid–19 egyik túlélője lesz.
Megjegyzései akkor hangzottak el, amikor az ír társaság kénytelen volt erőteljesen csökkenteni a járatszámát a zuhanó utasszám miatt. A vezérigazgató igyekezett megnyugtatni a részvényeseket, hogy a Ryanair erőteljes fellendülésre készül a korlátozások feloldása után. O’Leary úgy érvelt, hogy a piaci folyamatok túlmutatnak a rövid távú hírek ciklusán. A részvényárfolyam ideiglenes, felfelé és lefelé mozog. Helyre fog állni, amint a Covid-korlátozásokat megszüntetik. Rámutatott, hogy
a Ryanair az ünnepek előtt új szerződést jelentett be a Boeinggel további repülőgépek vásárlására.
Emlékezetes, hogy a Boeing 737-es flottát üzemeltető Ryanairt érzékenyen érintette, hogy csaknem két évig nem kaptak felszállási engedélyt a Max nevű keskeny törzsű gépek. A típus az óév utolsó napjaiban kapott felszállási engedélyt az USA légügyi hatóságától.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Bakondi György: Terrorcselekmény volt a magdeburgi akció
Büszkén viselem a román válogatott mezét – mondja a korábbi magyar válogatott játékos
Vörös riasztást kapott minden Gmail-felhasználó: azonnal törölni kell ezt a 3 e-mailt!
I. Szulejmán sírját jelentős, gazdag város vette körül – fantasztikus eredmények érkeztek Szigetvárról
Az univerzum ajándéka: ez a 3 csillagjegy pénzhez jut még karácsony előtt
A Mol-vezérnek elege lett, fillérekért osztogatták a luxusautókat, már magyar áldozata is volt a vámháborúnak - a legolvasottabb pénz- és tőkepiaci hírek 2024 júliusban
Így ütközött a kórház falának a helikopter + videó
Női kézi MK: idegenben ment tovább a DVSC és az Alba Fehérvár
Irán sötétségbe borul
Óriási tüntetés a magdeburgi támadás miatt Németországban + videó
Orbán Viktortól és a patriótáktól retteg a nyugati liberális elit + videó
Szoboszlai összekulcsolt kezekkel aggódik a barátja miatt a szörnyű sérülés után + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.