A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,

Bezzeg Románia és a magyar rezsicsökkentés
Az Orbán-kormány intézkedése már 2013-ban áttörést hozott a családok megvédésében. Mutatjuk a számokat!
A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,
az utasok száma több mint nyolcvan százalékkal csökkent 2019 azonos hónapjához képest.
A két diszkont légitársaság volt az első Európában, amelyek forgalmi adatokat közöltek december hónapról, amikor az érintett társaságok a koronavírus-járványhoz kapcsolódó utazási korlátozások közepette is fenntartották járataikat, még ha durván visszavágott kapacitással is – tette közzé a Flightglobal.com.
A Ryanair az év utolsó hónapjában 1,9 millió utast szállított, ami 83 százalékos visszaesést jelent a 2019 azonos hónapjában szállított 11,2 millióhoz képest. A visszaesés meghaladta a novemberben regisztrált 82 százalékos csökkenést is. Az ír légitársaság a szokásos decemberi menetrend mindössze 22 százalékát 73 százalékos töltöttség mellett üzemeltette. Ezekkel a decemberi adatokkal nagyon rossz évet zár a Ryanair, az utasok száma kétharmaddal, 52,1 millióra csökkent a 2019-es 152,4 millióról.
A magyar gyökerű Wizzair decemberben 666 ezer utast szállított, ami nyolcvanszázalékos visszaesést jelent 2019 azonos hónapjához képest. A fuvarozó 56,1 százalékos töltöttséggel üzemelt, ami 33-mal alacsonyabb, mint a megfelelő tavalyi hónapban, és június óta a legalacsonyabb. A decemberi teljesítmény azonban enyhe javulást jelentett az előző hónaphoz képest, ahol az éves forgalom 85 százalékkal, 456 ezerre csökkent. A Wizz 16,6 millió utast szállított a naptári évben, ami 58 százalékkal kevesebb, mint a 2019-ben szállított csaknem negyvenmillió.
A Reuters idézte Váradi József vezérigazgatót, aki szerint az Egyesült Királyságban, amely Románia és Lengyelország mellett a Wizz három legnagyobb piacának egyike, az új vírustörzs miatti lezárások azt jelenthetik, hogy a kapacitás januárban 25 százalékra csökken. Váradi elmondta, hogy ennek ellenére a Wizz hosszabb távú növekedési kilátása sértetlen maradt, és a légitársaság működésének helyre kell állnia. – Úgy gondolom, hogy
ha a korlátozásokat nyárra megszüntetik, akkor 2021 nyara a mi szemszögünkből nem áll majd messze 2019 nyarától
– mondta. Ugyanakkor úgy látta, hogy ez sok más légitársaságnál nem fog történni. A Reuters emlékeztetett, hogy a Wizz az elmúlt öt évet a kelet-európai bázison túli terjeszkedéssel töltötte: az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában a járvány ellenére is tovább bővítette a flottáját. Tavaly március óta kétszázhatvan új útvonalat és 13 bázist nyitott meg, köztük egyet Gatwickben, London második legnagyobb repülőterén, ahol ambiciózusan terjeszkedik.
A jövő héten pedig megkezdi működését a Wizz Air Abu Dhabi, az Öbölvidéket és Európát összekötő légitársaság.
A Ryanair vezérigazgatója a Express.co.uk portálnak adott nyilatkozatában a koronavírus elleni oltási program felgyorsításának szükségességét hangoztatta.
Michael O’Leary azt állította, hogy a Ryanair a Covid–19 egyik túlélője lesz.
Megjegyzései akkor hangzottak el, amikor az ír társaság kénytelen volt erőteljesen csökkenteni a járatszámát a zuhanó utasszám miatt. A vezérigazgató igyekezett megnyugtatni a részvényeseket, hogy a Ryanair erőteljes fellendülésre készül a korlátozások feloldása után. O’Leary úgy érvelt, hogy a piaci folyamatok túlmutatnak a rövid távú hírek ciklusán. A részvényárfolyam ideiglenes, felfelé és lefelé mozog. Helyre fog állni, amint a Covid-korlátozásokat megszüntetik. Rámutatott, hogy
a Ryanair az ünnepek előtt új szerződést jelentett be a Boeinggel további repülőgépek vásárlására.
Emlékezetes, hogy a Boeing 737-es flottát üzemeltető Ryanairt érzékenyen érintette, hogy csaknem két évig nem kaptak felszállási engedélyt a Max nevű keskeny törzsű gépek. A típus az óév utolsó napjaiban kapott felszállási engedélyt az USA légügyi hatóságától.
Az Orbán-kormány intézkedése már 2013-ban áttörést hozott a családok megvédésében. Mutatjuk a számokat!
Kiderült, hogy mennyibe kerülhet a költségvetésnek az adómentesség kiterjesztése.
Orbán Viktor áttörésről beszélt, táblázatban mutatjuk a számokat.
Heti gazdasági összefoglaló.
Puzsér pedofilbotránya: a Magyar Hang és noÁr néma maradt, Vona nem tett lakatot a szájára
Helyszíni fotókon mutatjuk a tragikus ceglédi vonatbaleset nyomait, amelyben két ember meghalt
"Egy nő kivirágzik, ha..." – Válása után újra szerelmes a Házasság első látásra szépsége?
Döbbenetes térképet mutattak be: pattanásig feszült a helyzet Svédországban, Németországban és Franciaországban
Szegedi Erika: a főboszorkány szörnyű híreket közölt a tavasz beköszöntéről
Oroszország nem kapja meg ingyen az ukrán békét: bődületes összeget kell fizetnie cserében
Slot elszólhatta magát, mi lesz Szoboszlai szerepe ma a Manchester City ellen + videó
Nem várt helyről jött a segítség, fontos meccset nyert a Barcelona
Szoboszlai Dominikék ezt megköszönhetik a West Ham Unitednek!
A FIFA beavatkozott Dárdai Bence nemzetiségi ügyébe, itt a bizonyíték
Orbán Viktor: Maroknyi magyar lázadó egy birodalom ellen
Nagy Ferónak csak egyetlen kérdése maradt Orbán Viktor beszéde után
Az Orbán-kormány intézkedése már 2013-ban áttörést hozott a családok megvédésében. Mutatjuk a számokat!
Kiderült, hogy mennyibe kerülhet a költségvetésnek az adómentesség kiterjesztése.
Orbán Viktor áttörésről beszélt, táblázatban mutatjuk a számokat.
Heti gazdasági összefoglaló.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.