Palackozott hegyi levegőt árul egy nagyváradi vállalkozás

Biharfüredi levegőt árusít egy nagyváradi cég, az első év profitja pedig máris közel 10 ezer euróra rúg. Hogy a palackozott levegő forgalmazása életképes üzleti ötlet lehet, az is jelzi, hogy a vállalkozás már az ázsiai piacot is megcélozta.

Csinta Samu (Sepsiszentgyörgy)
2020. 10. 20. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan blöffnek tartják, de az elképzelés cseppet sem elrugaszkodottabb, mint azoké, akik holdbéli telket árulnak. Három nagyváradi fiatal – egy bankigazgató, egy építési vállalkozó és egy fogász – az Erdélyi Szigethegység levegőjét palackozza és forgalmazza, a jelek szerint pedig van kereslet a portékára, adta hírül a Bihoreanul című nagyváradi hetilap. Az Apuseni Mountains Research Co. honlapja szerint Biharfüred (román nevén Stâna de Vale) környékén hajnalban, szippantással elektromos kompresszoros tartályba gyűjtik a levegőt, amelyet aztán Nagyváradon az aeroszolos készülékekhez hasonló maszkkal ellátott, tejszínes tubus méretű palackokba töltenek. A cég, valamint több étkezési szakember, fitneszklub- és edző honlapján megrendelhető ötliteres kiszerelés tartalmát 130, a hétliteresét pedig 160 belégzéshez elegendőnek hirdetik, előbbit 14,99, utóbbit 16,99 dollárért.

Palackozott levegő – A jelek szerint van igény a portékára, a cég már az ázsiai piacon is jelen van
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A termékeket – a levegőt nem csak tisztán, hanem illóolajakkal vegyítve is forgalmazzák – a Friss levegő a vámpírok földjéről szlogennel reklámozzák, ez az egyik termék márkaneve is. A cég tulajdonosai egyelőre csak honlapjuk révén kommunikálnak, amiből viszont kiderül, hogy

máris jelen vannak az Egyesült Arab Emírségekben, Indiában, Vietnámban, Thaiföldön, Sri Lankán és Indonéziában is.

A 2018-ban uniós pályázati forrásokból származó egymillió eurós befektetéssel létrehozott Apuseni Mountains Research Co. fennállása első évében még inaktív volt. A levegő forgalmazásán túl egy Synergy Therm nevű, bőrgyógyászati-kozmetikai márkát is futtatnak, a termékek legfőbb hatóanyagaként pedig a közismert, Nagyvárad melletti Püspökfürdő (ma már inkább Félixfürdőként ismerik) termálvizét hirdetik. A cégnek tavaly már 27,7 ezer eurós árbevétele volt, nyeresége pedig 8267 euróra rúgott.

A Kárpátok levegőjének árusításával egy dél-romániai vállalkozó is próbálkozott már, az általa forgalmazott kiszerelésben 16,49 euróért 190 „puffantáshoz” juthat a vásárló. Ő is a keleti piacot célozza elsősorban, egyelőre nem nagy sikerrel, az ottani sportolók körében azonban népszerű, a légszennyezés elleni pajzsként használják. A természet ajándékait más romániai vállalkozók is sikerrel váltják pénzre. A Kárpátok keleti vonulatának részét képező Radnai-havasokból származó D’ora márkájú ásványvizet literenként 10 euróért árulják nyugaton, míg a Krassó-Szörény megyei Aur’a literéért 40 fontot kérnek az Amazonon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.