A magyar vasúti hálózat Achilles-sarka a Déli összekötő vasúti híd és az odavezető vonalak:

Komoly károkat okozna Brüsszel a közös agrárpolitika átalakításával
A gazdák létszáma drasztikus mértékben csökkenne.
A magyar vasúti hálózat Achilles-sarka a Déli összekötő vasúti híd és az odavezető vonalak:
Kelet- és Nyugat-Magyarország között, mi több, Kelet- és Nyugat-Európa között hazánkban ez az egyetlen jól megközelíthető vasúti összeköttetés a Dunán át.
Bár utóbbinak éppen ezekben a hónapokban kezdődött meg a kapacitásbővítése, nyilvánvaló, hogy távlatilag találni kell egy nagy áteresztő képességű, a zsúfolt nagyvárosi környezetet távolról elkerülő tehervasúti pályát.
A V0-s létrehozása már a 2010-es évek elején felmerült. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) koordinációjában működő
V0 Konzorcium 2012-ben elkészítette a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát. A dokumentumban hat lehetséges nyomvonal alacsony, közepes és magas műszaki szintű kiépítettségét vizsgálták meg.
Részletesen tanulmányozták azokat a korábbi elképzeléseket is, amelyek a meglévő vonalak felhasználásával számoltak. A V0-s megépítéséből akkor a finanszírozás hiánya miatt nem lett semmi, azonban az Európai Bizottság tavaly decemberben közzétett Fenntartható és intelligens mobilitási stratégiájában a vasúti teherszállítás teljesítményének megduplázását irányozta elő 2050-re. A megfelelően előkészített és indokolt fejlesztések mellé pedig forrást is társít az uniós program. Mindezek után kormánydöntés született a V0-s megvalósításáról, a napokban pedig megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben az előkészítést célzó pályázat.
A V0-s Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítéséről szóló fejlesztés célja, hogy hazánk és a Kárpát-medence északnyugat–délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő híd tehermentesítésére egy fővárost elkerülő új, a Dunát keresztező országos közforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat létesüljön, amelyen a szerelvények óránként 120–160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek – olvasható a tenderkiírásban. A nyertes pályázónak ki kell dolgoznia az országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepciót, közlekedési stratégiát és a döntés-előkészítő tanulmányt. Az elfogadott koncepció és nyomvonal alapján el kell végezni az élővilág előzetes felmérését, el kell készíteni a környezeti hatástanulmányt és le kell folytatni a környezetvédelmi engedélyezési eljárást a Bodajk–Cegléd-szakaszra. Ugyancsak el kell végezni a 2012-ben, a MLSZKSZ megbízásából elkészült megvalósíthatósági tanulmány felülvizsgálatát és
költség-haszon elemzés elkészítését a Bodajk–Cegléd, mintegy 120 kilométeres szakaszra, kitekintéssel a mintegy 60 kilométer hosszú Győr–Bodajk-szakasz megvalósítási lehetőségeire.
A felülvizsgált és ezáltal az újonnan elkészített dokumentumoknak tartalmaznia kell többek között az érintett vasúti hidak és alagutak, intermodális infrastruktúra kialakítására vagy fejlesztésére és vasúti iparvágánnyal rendelkező áruforgalmi központok megvalósíthatóságának vizsgálatát. A megvalósíthatósági tanulmánynak ugyancsak vizsgálnia kell a Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakasz összhangját is az ugyanebben a nyomvonalsávban tervezett Budapest–Varsó nagy sebességű vasútvonal fejlesztési elképzeléseivel.
Az előkészítés alatt álló Budapest–Varsó vasút a tervek szerint a Dunántúlon Győr érintésével viszi el a pályát Pozsony közelébe. Miként korábban beszámoltunk róla, felmerült az is, hogy egy elágazással Bécs felé is építenek kitérőt, a másik ág pedig Pozsony mellett halad Brno felé. A Budapest–Bécs-szakaszon belül lehetőség lenne a két nagy légikikötő, Ferihegy és Schwechat közvetlen összekötésére. Tekintve, hogy
a nagy sebességű vasút és a V0-s Győr és Székesfehérvár között egymás közelében haladhat majd, felmerülhet a közös hasznosítás.
Bár itt két olyan rendszerről van szó, amely elkülönített pályán közlekedik, a hagyományos közforgalmú vágányokon jól megférnek a nappal sűrűbben közlekedő személyvonatok és a főként éjszaka dolgozó tehervonatok. Mindenesetre létezik nemzetközi példa a személy- és teherszállítás megosztására nagy sebességű vasútvonalak esetében is.
350-nel robogó kínai tehervonat
A járműgyártó CRRC Tangshan a közelmúltban mutatta be a logisztikai piacra szánt, óránként 350 kilométeres sebességű áruszállító vonat prototípusát. A személyszállító villamos motorvonat alapjain fejlesztett szállítójármű negyven tonna árut képes eljuttatni öt óra alatt 1500 kilométeres távolságra. Az új szolgáltatás elsősorban az e-kereskedelem igényeit szolgálja ki.
A gazdák létszáma drasztikus mértékben csökkenne.
A kormány több területen is emeli a kereseteket, amelyre a költségvetés ad fedezetet.
Országszerte megkérdeztük az érintetteket, mire költik a februárban érkező 13. havi nyugdíjat.
Olyan hazánkban az üzleti környezet, hogy ipari ingatlanba is megéri fektetni.
Kocsis Máté: Magyarország egy politikai korrupciós hálózattal áll szemben, amit fel kell tárni - videó
Orbán Viktornak megint igaza lett, kikészült Magyar Péter brüsszeli cimborája
Vigyázz! Ha ezeket a tüneteket észleled, Návai Anikó betegségében szenvedhetsz!
Tesztelik a Magyar Honvédség új helikopterét
Kincsvadászok: Akkorát bukott Fejes Tamás, hogy a Holdról is látszik
Szerb mintára szervezkednek a magyar kormány ellen
Magyar Péter ismét az ATV-ben szemtelenkedett, Krug Emília csak pislogott
Robbie Keane elárulta az Origónak, bevethető-e a BL-győztes játékos
Gyomorforgató: Puzsér Róbert nem tekinti bűnnek a pedofíliát + videó
„Megtaláljuk a gyerekeidet; Megölöm a csecsemőt”
A Real Madrid rossz hírt kapott a Manchester City elleni BL-rangadó előtt
Újabb hírek érkeztek Ferenc pápa állapotáról
A gazdák létszáma drasztikus mértékben csökkenne.
A kormány több területen is emeli a kereseteket, amelyre a költségvetés ad fedezetet.
Országszerte megkérdeztük az érintetteket, mire költik a februárban érkező 13. havi nyugdíjat.
Olyan hazánkban az üzleti környezet, hogy ipari ingatlanba is megéri fektetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.