Lido Anthony „Lee” Iacocca (képünkön)Pennsylvania „acélvárosában”, Allentownban született 1924. október 24-én olasz bevándorlók gyermekeként. Középiskoláit kiváló eredménnyel végezte, gimnázium után a Lehigh Egyetemre iratkozott be, ahol kevesebb mint négy év alatt szerzett mérnöki diplomát – a mesterfokozatot már Princetonban nyerte el.
Karrierjét 1946-ban a Fordnál kezdte, először mérnökként, majd a marketingrészleg vezetőjeként – a Reuters szerint rájött ugyanis, hogy az utóbbi üzletágban jobb eredményt tud elérni. Az állandóan szivarozó mérnök-menedzsert keménykezű vezetőként tartották számon.
A The Wall Street Journal MTI által idézett méltatása szerint csaknem egyedülálló eredményeket ért el az 1960-as évek autóiparában. Ő irányította az azóta ikonikussá vált – és minden idők egyik legsikeresebb amerikai autójaként emlegetett – Ford Mustang kifejlesztését. Az autót 1964-ben mutatták be, és az akkor negyvenéves Iacocca hosszú ideig folyamatosan a világlapok címoldalán szerepelt, nevét olyan magazinok forrasztották egybe a márkával, mint például a Time és a Newsweek.
A bemutatása utáni másfél évben több mint egymillió Ford Mustangot adtak el, 2013-ig pedig kilencmillió kelt el. A kocsi előállítása olcsó volt, s nagy nyereséget lehetett rajta elérni. Harminckét éves karrierje a Fordnál 1978-ban ért véget, elég viharos körülmények között, pedig jó eredményeket ért el. A két éven át produkált 1,8 milliárd dolláros profit ellenére a cég főnöke, Henry Ford II egyszerűen kirúgta. Amikor Iacocca az ok iránt érdeklődött, Ford azt válaszolta: „Az ember egyszer csak megutál valakit.” Az üzletember eltávolítása országos hírverést kapott, s Iacocca sosem bocsátott meg Fordnak, s pazarlónak és diktátornak nevezte egykori főnökét.
Iacocca tehát távozott Detroitból, de néhány héttel később már a Chrysler elnöki székében ült. Akkoriban a cég részvényárfolyama zuhant, a veszteség nőtt. Az autógyár a növekvő kamatok és a második olajválság miatt az összeomlás szélére került. Iacocca nem talált vevőt a cégére, viszont sikerült 1,5 milliárd dollár hitelgaranciát kapnia az amerikai kormánytól. Így mentett meg összességében ötszázezer munkahelyet. 1991-ben Iacocca ismét kihúzta a a Chryslert a mocsárból, ám a következő évben már otthagyta a céget, nyugdíjba ment. Önéletrajzot és több könyvet is írt, valamennyi bestseller lett.