Száz évet ugrunk előre az időben, 2120-at írunk. Egy tanár arról mesél a diákoknak, hogy a „jeruzsálemi felszabadító háború” után Izrael megfutamodott, lakói visszatértek származási országukba. Feltűnik egy holografikus térkép is a szétszabdalt Egyesült Államokról, amely „a cionisták legfőbb támogatója volt”. A sötét jövőképet egy új egyiptomi tudományos-fantasztikus (sci-fi) sorozat, A vég (An-Nihája) festi le, melyet ramadán kezdetekor tűztek az egyik csatorna műsorára. Az első epizód nagy visszhangot keltett: mint azzal az egyik főszerepet játszó színésznő, Szahar esz-Száíg is eldicsekedett, Egyiptomban egy hétig a nevét emlegették legtöbbször a Twitter-bejegyzésekben. – Szemben más színésznőkkel, Száíg nem törődik a külsejével, még sminket sem visel, ami hitelesebbé tette a jeleneteit és minden kiejtett szavát – áradozott alakításáról az Egypt Today.
Nem aratott viszont sikert a megsemmisülés víziója Izraelben. A jeruzsálemi külügyminisztérium szerencsétlennek és teljesen elfogadhatatlannak nevezte a sorozatot, különösen miután a két ország között 41 éve béke van. Az izraeli média rámutatott, hogy a filmet ugyan egy magánkézben álló csatornán vetítik, de az szorosan kötődik Abdel Fattáh esz-Szíszi elnökhöz (képünkön), ráadásul az állami cenzoroknak is biztosan engedélyezniük kellett a tartalmat. – Izrael elpusztítása lehetséges jövőkép valódi béke és stabilitás nélkül a régióban. A békének az igazságon kellene alapulnia – nyilatkozta az AP hírügynökségnek Amr Szamir Atif forgatókönyvíró.

Fotó: Europress/AFP
– Noha Egyiptom és Izrael békét kötött egymással, a társadalom jelentős része Izrael-ellenes, így a filmek egyfajta szelepként is működnek. Számos alkotás szól az 1973-as háborúban véghezvitt egyiptomi sikerekről – emlékeztetett a Magyar Nemzet megkeresésére Sayfo Omar. Az Avicenna Közel-Kelet Kutatások Intézetének kutatója a sorozatok szerepéről elmondta, az arab világban a „szezon” ramadán havában köszönt be, ilyenkor debütálnak a legnagyobb költségvetésű, saját gyártású alkotások. – A böjtöt megtörő vacsora, az iftár alatti és az azt követő idősáv az arab televíziózás reklámok szempontjából legértékesebb műsorideje. Ilyenkor a családok már-már az ünnepi rituálé részeként gyűlnek össze a tévékészülékek előtt, a sorozatok történései pedig a közbeszéd részévé válnak – magyarázta.