A koreai fellendülés (Korean Wave). Dél-Korea az 1997-es gazdasági válság során döntötte el, hogy exportcikké teszi a kultúráját (zene, filmek, sorozatok, e-sport, kozmetikumok), amire akkor a költségvetés egy százalékát fordította. 2012-ben a Psy nevű előadó Gangnam Style című száma után – ami a YouTube videómegosztón közzétett tartalmak közül elsőként elérte el az egymilliárd megtekintést – a K-pop világszenzáció lett, és ezzel a 8. helyre repítette a dél-koreai zeneipart világviszonylatban. A következő áttörést 2017-ben a BTS fiúbanda jelentette, amely a Billboard listáján több mint egy évig az első volt. A BTS egyik leghíresebb száma, a Dynamite például 1,4 milliárd dollár (400 milliárd forint) bevételt hozott a dél-koreai gazdaságnak és nyolcezer új munkahelyet teremtett. 2019-re a koreai zeneipar exportbevétele meghaladta a 12 milliárd dollárt (3500 milliárd forint) miközben fellendítette a turizmust is, amelyből további bevételre tesz szert az ázsiai ország. Filmek terén Pong Dzsunho Élősködők című alkotása hozott igazán nagy áttörést, ami 2020-ban négy Oscar-díjat nyert. Jövőre a dél-koreai kormány 5,5 milliárd dollárt szán a koreai kultúra mint exporttermék támogatására. A dél-koreai kormány alapvető stratégiájává vált a szórakoztatóipar támogatása, amelyet egyfajta soft powerként kíván használni a nemzetközi politikában. 2018-ban például 160 K-pop-előadó lépett fel Észak-Koreában az ország vezetője, Kim Dzsong Un előtt. Néhány szakértő szerint az előadások a két ország közötti viszony javításában akkor még segítettek, sőt még egy találkozó is létrejött abban az évben az észak-koreai vezető és a dél-koreai kormány között.