Már a fegyelmet is a fehér felsőbbrendűséggel hozzák összefüggésbe

Ha a gyerekek követik a tanár utasításait, és nyugodtan, fegyelmezetten ülnek a helyükön, akkor a fehér felsőbbrendűséget táplálják, derül ki egy TikTok-videóból – írja a V4NA.

Forrás: V4NA Hírügynökség2021. 09. 18. 16:30
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy virginiai középiskolai tanár felháborodást váltott ki a közösségi médiában, miután közzétett egy videót, amelyben azt fejtegeti, hogy „a diákoktól azt elvárni, hogy csendben ülve kövessék az utasításokat, a fehér felsőbbrendűség definíciója”. Josh Thompson, a Montgomery megyei Blacksburg Gimnázium angoltanára a tankerület nevelési módszere kapcsán beszélt erről. A PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) oktatási-nevelési módszer lényege, hogy a diákok igényeinek, és véleményének tiszteletben tartásával oktassanak a pedagógusok.

Az azóta törölt TikTok-videóban Thompson azt fejtegette, hogy „a PBIS pozitív viselkedési formákkal foglalkozik, szóval fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogy mit nevezünk pozitív viselkedésnek? Itt olyan dolgokról van szó, minthogy követni kell az utasításokat, csendben kell ülni, és mindenkinek a helyén kell maradnia. Ezek pedig mind a fehér kultúrából származó dolgok. Az a gondolat, hogy csak csendben ülünk, és passzívak vagyunk nem jellemző sok kultúrára, vagyis a fehérséget tartja a középpontban, ezért táplálja a fehér felsőbbrendűséget.”

Thompson azóta priváttá tette a TikTok- és a Twitter-fiókját is azok után, hogy a videóját megosztották a Libs of Tiktok oldalon, ahol 192 ezer megtekintést ért el a férfi okfejtése.

A videó elterjedése után a Twitteren több hozzászóló is azt kérte, hogy a tankerület foglalkozzon a férfival, néhányan pedig az elbocsátását követelték. A Montgomery megyei iskolakörzet azonban kijelentette, hogy támogatják Thompson szólásszabadsághoz való jogát, támogatják a PBIS nevelési módszer használatát, azonban a tanár véleménye nem tükrözi a tankerület véleményét.

A kerület tisztségviselői azt nyilatkozták, hogy „a tanárnak joga van a személyes meggyőződését nyilvánosságra hozni, azonban a kijelentései nem tükrözik a PBIS programunkat, vagy az iskoláink tanulóival szembeni magatartási elvárásokat”. Hozzátették, hogy a tankerületben nyolc éve használnak PBIS-t az iskolákban, és büszkék azokra az eredményekre amiket ezzel a módszertannal sikerült elérniük.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.