A Titan búvárhajót kifejlesztő cég, az OceanGate tengeri műveletekért felelős igazgatóját sajtóinformációk szerint kirúgták, miután aggályokat vetett fel a cég első ízben alkalmazott szénszálas hajótestével és más rendszereivel kapcsolatban. David Lochridge-nek 2018 januárjában mondtak fel, miután egy lesújtó minőségellenőrzési jelentést nyújtott be a hajóról az OceanGate felső vezetésének, köztük az alapító és vezérigazgató Stockton Rushnak, aki a most eltűnt hajó fedélzetén tartózkodott.
Lochridge a bírósági beadványában azt írta,
itt az ideje, hogy megfelelően foglalkozzunk azokkal az elemekkel, amelyek biztonsági kockázatot jelenthetnek a személyzetre nézve. A mellékelt dokumentumomban tárgyalt kulcsfontosságú tételek szóbeli közlését több alkalommal is elutasították, ezért úgy érzem, hogy most kell elkészítenem ezt a jelentést, hogy legyen egy hivatalos jegyzőkönyv.
A jelentés számos olyan kérdést részletezett, amelyek komoly biztonsági aggályokat vetettek fel, ezek közé tartozott Lochridge aggodalma, hogy az OceanGate-nek szállított szénszálak látható hibái növelik annak kockázatát, hogy a kis hibák nyomásciklikusság során nagyobb szakadásokká tágulnak.
A szénszálas kompozitok erősebbek és könnyebbek lehetnek, mint az acél, így a búvárhajó természetesen felhajtóerővel rendelkezik. De hajlamosak lehetnek a hirtelen meghibásodásra. A hajótestet, amelyről Lochridge írt, a Spencer Composites készítette, az egyetlen olyan cég, amely korábban szénszálas hajótestet készített tengeralattjárók számára.
Lochridge ajánlása szerint a Titan hajótestének roncsolásmentes vizsgálatára volt szükség a szilárd és biztonságos termék biztosítása érdekében. A beadvány szerint Lochridge-nek azt mondták, hogy ez a vizsgálat lehetetlen, és hogy az OceanGate ehelyett a sokat hangoztatott akusztikus megfigyelőrendszerére támaszkodik.
A vállalat azt állítja, hogy ez a saját fejlesztésű technológia akusztikus érzékelőket használ, amelyek figyelik a hajótest szénszálainak romlásáról árulkodó hangokat, hogy korai figyelmeztető jelzést adjon a pilótának, hogy elegendő ideje legyen a süllyedés megállítására és a biztonságos felszínre való visszatérésre.
Egy nappal a jelentés benyújtása után Lochridge-ot behívták egy megbeszélésre, ahol arról tájékoztatták, hogy a Titan elülső plexijének gyártója az OceanGate kísérleti konstrukciója miatt csak 1300 méteres mélységig tanúsítaná azt, az OceanGate keretébe ugyanis nem fért bele, hogy olyan ablakot gyártasson, amely megfelel a Titan tervezett 4000 méteres merülési mélységének.
A megbeszélés végén, miután Lochridge kijelentette, hogy nem engedélyezné a Titán bármilyen humán tesztjét a hajótest átvizsgálása nélkül, a műveletekért felelős igazgatót kirúgták és kikísérték az épületből.