Ahogyan lapunk is megírta, megtalálták csütörtökön a Titan tengeralattjáró roncsait, vagyis a jármű összeroppant a nagy nyomás alatt, aminek következtében a fedélzetén tartózkodó öt utas életét vesztette. A turisztikai célokra használt búvárhajó vasárnap indult útnak kevesebb mint félnaposra tervezett útjára az 1912-ben elsüllyedt Titanic roncsaihoz. A Titan eltűnését követően nagyszabású kutató-mentő akció kezdődött az Atlanti-óceán mintegy tízezer négyzetmérföldes területén.
Az utasok, akik fejenként 250 000 dollárt (több mint 84 millió forintot fizettek) a 12 500 láb (közel négyezer méter) mélységbe történő utazásért, feltehetően aláírták azt a jogi dokumentumot, amely felmenti a céget a felelősség alól.
A CBS amerikai hírcsatorna egyik riportere, aki 2022 júliusában az OceanGate társasággal utazott, arról számolt be, hogy az általa aláírt nyialtkozat csak az első oldalon háromszor említette a halál lehetőségét.
Ennek ellenére az is előfordulhat, hogy elszámoltatják a céget, amennyiben bizonyítékot találnak súlyos gondatlanságra vagy a nem teljes körűen feltárt veszélyekre.
Ha a hajó tervezésének vagy építésének voltak olyan aspektusai, amelyeket eltitkoltak az utasok elől, vagy tudatosan üzemeltették annak ellenére, hogy tudták, hogy nem alkalmas erre a merülésre, akkor a cég nem élvezhet mentességet
– magyarázta a Texasban élő Matthew D. Shaffer tengerjogi szakértő.
Az elhunytak hozzátartozói tehát élhetnek jogi követelésekkel, például kártérítési igényt nyújthatnak be, és gondatlanságért is beperelhetik a céget. Ám mindehhez az amerikai parti őrségnek egyelőre még további nyomokat kell gyűjtenie arról, mi történhetett pontosan a Titannal. Az OceanGate egy kis cég, amelynek székhelye a washingtoni Everettben van, és nem világos, hogy rendelkezik-e olyan vagyonnal, hogy jelentős kártérítést fizessen.