Az autógyári munkások sztrájkja több milliárd dolláros kárt mérhet az amerikai gazdaságra és a Bideconomics elnevezésű tervre, amely az elnöki székért folyó kampány egyik fő témája.
Két hónapja folynak az alkudozások az Egyesült Autóipari Dolgozók (UAW) és a legnagyobb autóipari cégek között arról, hogy mekkora fizetésemelést kellene kapniuk a munkavállalóknak.
Az Anderson Economic Group michigani tanácsadó cég szerint egy tíznapos sztrájk ötmilliárd dolláros gazdasági veszteséget okozhat, ami mind a sztrájkolóknak, mind a gyártóknak százmillió dollárba kerülne.
Ez az egész dolog rendkívül zűrzavaros. Biden elnöknek nagyon óvatosnak kell lennie abban, hogyan közelíti meg ezt a kérdést. Eddig rendkívül erősen támogatta a munkaügyi kérdéseket, de ha ez a dolog elnyúlik, akkor a gazdasági hatásokat tekintve az övé lesz a felelősség
– mondta John Truscott michigani republikánus stratéga.
Eközben Donald Trump volt elnök is támadni kezdte a Biden-adminisztrációt, azt állítva, hogy az elektromos járművekre (EV) vonatkozó politikájának köszönhetően alakult ki a sztrájkhangulat.
A korrupt Joe eladta őket a nevetséges elektromos autós átverésével. Három éven belül az összes ilyen autót Kínában fogják gyártani. Ha az UAW vezetése nem engem fog támogatni, és ha nem nyerek a választásokon, az autógyári munkásokat bedarálják, őket pedig a kamionosaink követik majd
– mondta Trump.
Az UAW azt követeli, hogy négy év alatt 46 százalékkal emeljék meg a dolgozók bérét, állítsák vissza a megélhetési költségek kiigazítását és szüntessék meg a kétszintű foglalkoztatási struktúrát, amely a régóta dolgozókat jobb fizetéssel és juttatásokkal ruházza fel, mint az újonnan felvetteket.
Kristin Dziczek, a Chicagói Szövetségi Tartalékbank politikai tanácsadója szerint az UAW alkalmazottainak fizetése az ideiglenes munkavállalók esetében 16,67 dollárnál kezdődik óránként, és 32,32 dollárnál tetőzik.