A szankciók ellenére meredeken nőtt a luxus-autómárkák forgalma Oroszországban

Az új személygépkocsik értékesítése 2023 első tíz hónapjában hatvan százalékkal nőtt Oroszországban. A 2022-ben bevezetett szankciók hatására az európai, japán és dél-koreai személygépkocsik eladásai csökkentek Oroszországban.

2023. 11. 04. 5:51
Avtovaz LADA
British automobile designer the chief designer of Russian AvtoVAZ Lada Steve Mattin (L) shows his Lada Xcode at a motor show in Moscow on August 24, 2016, a day before its opening to the public. Moscow International Auto Show – MIAS-2016 will take place from August 25 till September 4, 2016. (Photo by ALEXANDER NEMENOV / AFP) Fotó: AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Konkrétan a Kia, a Hyundai, a Renault, a Toyota, a Skoda, a Volkswagen, a Nissan, a Mitsubishi, a Mercedes-Benz, a Mazda, a BMW, az Audi, a Lexus, a Suzuki, a Volvo, a Porsche és a többi – sorolta a kivonult autómárkákat az orosz Autostat ügynökség munkatársa lapunk megkeresésére. Azat Timerkhanov elmondta, hogy az orosz autópiacon a szankciók egyik nyertese a Lada (Avtovaz) márka lett, amely jelenleg az összes új személygépkocsi-eladás több mint harminc százalékát adja. Meredek növekedést tapasztaltak, 2023 október hónapjának végén ez az arány 94 százalék volt az előző év hasonló időszakához képest.  

Szankciók egyik nyertese az Avtovaz LADA
A szankciók nyertese az orosz Avtovaz. Toljatti városa generációk óta egyet jelent az ország egyik legismertebb márkájának – a Lada autónak – a gyártójával.  Fotó: AFP/Jurj Kadobnov

A szankciók nyertesei az Avtovaz mellett a kínai gyártók

Az ügynökség sajtószolgálatának vezetője megerősítette: a külföldi beszállítók közül a szankciók legnagyobb nyertesei a kínai márkák. 

A legnépszerűbb kínai márkák Oroszországban a Chery (262 százalékos növekedés), a Haval (+225 százalék) és a Geely (+268 százalék). A többi kínai márka is nagyon erős pozitív dinamikát mutat, és új szereplők is megjelennek ebből az országból.

Azokat a korábban olvasható híreket kommentálva, hogy egyes japán márkák visszatértek Oroszországba, Azat Timerkhanov közölte, nem volt hivatalos bejelentés ezzel kapcsolatban. 

A japán autók Oroszországba történő szállítása párhuzamos importon keresztül történt.

A korábban Oroszországot elhagyó márkák közül egy sem tért vissza saját forgalmazással – tette hozzá. Tehát ahogy az más termékeknél is tapasztalható, nem gyártó országból érkeznek ezek az autók Oroszországba, hanem egy közvetítőn keresztül, ami jellemzően drágulást okoz. 

 

A luxusmárkák továbbra is keresettek

Kérdésünkre, hogy a luxusmárkák piaca hogyan alakul, az Autostat munkatársa kiemelte, „míg az új személygépkocsik értékesítése Oroszországban 2023 első tíz hónapjában hatvan százalékkal nőtt, addig a luxusautók eladása 28 százalékkal emelkedett”.

Arról korábban az Autónavigátor.hu számolt be, hogy bemutatták az új X-Cross 5 Lada típust, ami – ahogy a portál fogalmaz – természetesen nem hazai fejlesztés – bő egy év alatt nem is lehetett volna összehozni egy új típust – hanem kínai tervek alapján készül, a Lada jelvényeivel. Tehát a kínai autóipar nemcsak önálló márkákkal van jelen az orosz piacon, hanem a jelentős fejlesztésekben is részt vesznek. 

Borítókép: Steve Mattin brit autótervező, az orosz Avtovaz Lada főtervezője mutatja a Lada Xcode-ot egy moszkvai autószalonon (fotó: Alexander Nemenov/AFP)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.