Edina 2024. február 26.
logo

Az orosz–ukrán háborúval keresik a pénzt a közösségi médiában

Magyar Nemzet
2023.12.06. 20:28
Az orosz–ukrán háborúval keresik a pénzt a közösségi médiában

Az elmúlt időszakban egyre inkább teret kaptak a politikai csatározások a TikTok közösségi platformon. Az oldal eleinte a táncokkal és kihívásokkal tarkított szórakoztató videókról volt ismert, most azonban széles körben elterjedt, hogy orosz és ukrán felhasználók –  gyakran katonai egyenruhába öltözve és országuk zászlajával a hátuk mögött – a képernyő előtt vitatkoznak a háborúról, és arra buzdítják a nézőket, hogy küldjenek nekik készpénzes ajándékokat. 

A TikTok nemrég dobta a nyilvánosság elé a „Párharc” funkciót, azóta pedig töretlen a népszerűsége. 

Fizikai összecsapás természetesen nincsen az ilyen csaták során, egy oroszországi blogger és egy ukrajnai felhasználó egyszerűen csak ráveszi a nézőket, hogy a politikai csaták során szavazatokat adjanak nekik – az nyer, akinek több szavazata van az adás végére.

A győztest tehát a nézők határozzák meg, akik a közvetítés során „fizetett ajándékokat” adnak a résztvevőknek. Az oroszok és az ukránok is azt állítják, hogy a csatákból származó bevétel egy részét hazájuk hadseregének támogatására küldik, ezt azonban nehezen lehet ellenőrizni.

Az alábbi videóban egy példát láthatunk. Egy orosz katonai ruhába öltözött férfi és egy lány vitatkoztak a háborúról, végül az orosz fél nyert, mert többen szavaztak rá.

A TikTok-csatákat nem csak az oroszok és az ukránok használják, például az Izraelt vagy a palesztinokat támogatók közötti konfrontációról szóló adások jóval azelőtt jelentek meg, hogy 2023 októberében kiéleződött volna az izraeli–palesztin háború.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Háború Ukrajnában

Közeledik az ukrajnai háború kitörésének második évfordulója, reagált a kormány

A dosszié összes cikke
Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.