– A konzervatív oktatás azért fontos, mert a konzervatív oktatás része az, hogy továbbadjuk a fiataloknak annak az országnak a civilizációját, a történelmét és kultúráját, amelyben élnek – jelentette ki Nicholas Tate történész a Mathias Corvinus Collegium által szervezett MCC Budapest Summit On Education nemzetközi oktatási konferencián. Nicholas Tate 1994 és 2000 között Angliában a tantervért és annak teszteléséért felelős nemzeti szerv vezérigazgatói tisztét látta el, és felügyelte az új nemzeti tanterv bevezetését. A minap a Mathias Corvinus Collegiumban mutatták be Konzervatív iskola című könyvét.
A szakember a konferencia első panelbeszélgetésén is részt vett, melynek témája a konzervatív oktatás visszatérése volt, ahol a részt vevő szakemberek kifejtették, hogy a konzervatív oktatás során az elődök tudásának átadása áll a középpontban, a klasszikus tantárgyakra helyezi a hangsúlyt, a tudásnak domináns szerepet jut, a tanárnak pedig nem pszichológusnak kell lennie, hanem inkább a filozófiához visszanyúlnia. A nyugat-európai oktatás eltávolodott ettől, de vissza kellene térnie erre az útra.
Anglia oktatásával kapcsolatban Nicholas Tate elmondta, hogy a tömeges bevándorlás eredményeként a szélesebb társadalomban sok kultúra él egymás mellett. Jelenleg évi 700 000 főnyi nettó migrációval kell számolni az Egyesült Királyságban.
Tehát a népesség gyorsan változik, és ez nyilvánvalóan jelentős hatással van az oktatásra.
Ennek az oktatásnak Nagy-Britannia zsidó-keresztény, görög, római és felvilágosodás kori örökségén, valamint a brit kulturális örökségen kell alapulnia
– fogalmazott, és hozzátette, a tanároknak ebben a helyzetben nagy kihívásokkal kell szembenézniük, és néha nagyon nehéz körülmények között.
Angliában a nemzeti tanterv, például a történelemtanterv és az irodalomtanterv Nagy-Britannia történelmére épül. A könyvek, amelyeket tanulnak, híres angol írók regényei, William Shakespeare összes darabját meg kell tanulniuk.
A szülők szerepéről az oktatásban a szakember elmondta, hogy
Angliában jelenleg sok vita folyik arról, hogy a szülőknek joguk van-e látni minden olyan anyagot, amelyet a gyerekeknek bemutatnak a tanórákon, mivel egyes iskolák nemi ideológiáról, szexuális és faji témákkal kapcsolatos kérdésekről tanítják a gyerekeket.
A szakember elmondta, a kormányzat tesz lépéseket azért, hogy a szülők hozzáférjenek az információkhoz, de az iskolák ennek gyakran ellenállnak. A másik nagy probléma, hogy
Egyre több, különösen tizenéves lány dönt úgy, hogy fiú lesz, többnyire kis számban, de sokkal többen, mint korábban. Az intézmények pedig bizonyos esetekben beleegyeznek abba, hogy a lányt fiúnak tekintsék az iskolában anélkül, hogy a szülőknek szólnának erről. A szülők pedig azt mondják: ezt nem tehetik. A mi engedélyünkre van szükségük ehhez. Ez egy olyan kérdés, amely jelenleg komoly vita tárgyát képezi az Egyesült Királyságban.
Bár csak egyes intézmények érintettek, de így is sajtótéma lett ezekből.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)