A Wizz Air kéri utasait, hogy a mai napon érkezzenek legalább három órával a járatuk indulása előtt a repülőtérre. Ezt írta a Magyar Nemzet kérdésére a légitársaság arról, hogy a kommunikációs rendszerekkel kapcsolatos gondok világszerte problémákat okoznak. Mint arról lapunk is beszámolt korábban, vállalatokat, légitársaságokat, pénzügyi szolgáltatókat és médiacsoportokat sújt az IT globális szintű leállása.
A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet
– közölték szerkesztőségünkkel. Mint fogalmaznak, jelenleg az alábbi internetes szolgáltatások nem elérhetők a Wizz Air rendszerében:
- a Wizz Air weboldala és mobilalkalmazása,
- a foglalási rendszer,
- az online utasfelvétel és a beszállókártya kiadása,
- kapcsolattartó/ügyfélszolgálati központok, új foglalások és meglévő foglalások módosítása.
Az üzemszünet ideje alatt minden utasnak ingyenes a repülőtéri utasfelvétel – tájékoztat a Wizz Air.
A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy legalább három órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés elvégzésére, valamint a repülőtéri egészségügyi és biztonsági intézkedésekre, ahol ez szükséges.
Köszönik az utasok megértését és együttműködését a globális informatikai üzemszünettel kapcsolatban. A Wizz Air továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy utasait a lehető legkevesebb fennakadás érje utazásuk során – tették hozzá.
Totális káosz van a világban, megbénultak intézmények, járatokat töröltek világszerte. Erről írt lapunk korábban.
A probléma fennakadásokat okoz a szolgáltatások széles skálájának elérésében. A kimaradásért egy szoftverfrissítést okolnak, ami gondot okozott a Windowsnál. A BBC szerint minden arra utal, hogy a Crowdstrike globális kiberbiztonsági cégnél jelentkező probléma áll a háttérben.
Némileg ironikus, hogy a Crowdstrike egy kiberbiztonsági termék, amit arra terveztek, hogy megvédje a számítógépes hálózatokat a kimaradásoktól – írja a brit hírügynökség. Ebben az esetben viszont úgy tűnik, hogy éppen ez a szoftver okozta a problémát.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP/Claire Serie)