A NASA kereskedelmi célú emberes űrrepülési programjának vezetője, Steve Stich azt mondta, hogy nem nevezné a találkozókat hevesnek, de „feszült technikai vitákat” folytattak.
Bármikor, amikor egy ilyen fontos megbeszélésen veszünk részt, ahol ilyen jellegű döntések születnek, mindig van valamilyen feszültség a teremben
– mondta. Elmondása szerint a Boeing által az előrejelzéseikkel kapcsolatban kinyilvánított bizonyosság ellenére a NASA csapata „nem volt nyugodt” a folytatással kapcsolatban, „a modellt övező bizonytalanság miatt”.
A Starlinerrel kapcsolatos sorozatos problémák miatt az a döntés született, hogy nem ezt az űrhajót használják a visszatérő küldetéshez. Ez újabb csapás a Boeingnek, amelynek utasszállító repülőgépei sorozatos meghibásodásaival is meg kell küzdenie.
A NASA augusztus végén jelentette be, hogy a Boeing versenytársa, a SpaceX feladata lesz a nemzetközi űrállomáson (ISS) rekedt két űrhajós, Butch Wilmore és Sunni Williams visszahozatala a Földre.
A két űrhajós eredetileg nyolc napra indult az űrbe, de végül legalább nyolc hónapig, 2025 februárjáig, a SpaceX Crew–9 küldetéséig maradnak. A Boeing többször nyilvánosan is kijelentette, hogy meg van győződve űrhajóinak biztonságáról. A Starliner pénteken este válik le az ISS-ről, majd szombat reggel megkezdi pilóta nélküli ereszkedését, és az Egyesült Államok nyugati részén landol. Tíz évvel ezelőtt a NASA egy-egy új űrhajót rendelt a Boeingtől és a SpaceX-től, hogy űrhajósait az ISS-re szállítsa. Elon Musk cége azonban jelentősen megelőzte a Boeinget. A Starliner első, legénységgel végrehajtott repülése, amely a fejlesztési nehézségek miatt éveket csúszott, a rendszerbe állítás előtti utolsó teszt volt.
Borítókép: Illusztráció. Viták vannak a NASA és a Boeing között (Fotó: Pixabay)