Míg Ingmar Bergman Jelenetek egy házasságból című filmjében azon volt a hangsúly, hogy egyedi történetet látunk, amely nem feltétlenül általánosítható, de nagyon fontos, mindenkire vonatkozó igazságokat tartalmaz, a színdarabban azon van a hangsúly, hogy ez egy általános történet, ami sok emberrel megeshet. Egészen pontosan tehát házasságok jeleneteit láthatta a néző egy egészen új és átszerkesztett színműben, amelynek így, ebben a formában már nem sok köze maradt az eredeti Bergman-műhöz, sőt a mostani színházi rendezésnek éppen ellenkező a mondanivalója, mint a filmnek.
Réczei Tamás rendezése páratlanul ötletes és igencsak kreatív, temérdek újdonsággal lepi meg a nézőt. A színdarab még el sem kezdődik, de a nézőt már elgondolkodtatják Kis Borbála díszletei. Például hogy miért van ennyi franciaágy a színpadon, mert az igaz, hogy az ember egy igazi ágyrajáró, és az is igaz, hogy sok mindent a libidó alapján döntünk el, de mégis miért van ekkora szerepe az ágynak, amikor a filmben nem volt? Réczei Tamás ebben is újított: míg Bergman a lélek problémáira fókuszált, közel ötven évvel később eljutottunk oda, hogy most már a testé a főszerep.
Ezért is nagyon találó Kis Borbála díszlete, a 21. századi ember ugyanis már fontosabbnak tartja a testét érintő ügyeket, mint a lelki problémáit. Réczei rendezése azért addig nem megy el, hogy ignorálja a lelki bajokat, akkor ugyanis törölni kellene Bergman nevét a szerzők közül, de az tény, hogy nem a lelki gondok állnak a középpontban, hanem például a családon belüli erőszak témája, vagyis a válási papírok aláírása során, a férfi megalázása után elcsattanó pofon. Míg Bergmannál komoly párkapcsolati problémák kibeszéléséről volt szó, Réczeinél – az eltolódó hangsúlyok miatt – már áldozatról beszélünk, azt láthatjuk, hogyan lesz egy nő áldozat egy kapcsolatban.
Réczei az eredeti műhöz képest megduplázza a főszereplőket: lesz egy fiatal és egy idős Marianne, valamint lesz egy fiatal és egy idős Johan. Az idős szereplők történetét, amely a válással kezdődik, megfordítja a rendező, időben visszafelé játsszák el, míg a fiatalok történetének időrendjéhez nem nyúl. Az idős Marianne szerepében Danyi Judit feledhetetlen játékot nyújt, sokkal ércesebb és cinikusabb, mint Liv Ullman, aki Bergmannál egy alapvetően kedves nőt alakított. Bergmannál Johan karakteres értelmiségi figuraként jelent meg Erland Josephson szerepében, Réczeinél az idős Johant alakító Pál Attila sokkal inkább hisztérikus és egyáltalán nem játssza az értelmiségit. Réti Nóra már-már erején felül igyekszik a fiatal Marianne életre keltésében, ám a sok erős bergmani mondathoz egyszerűen még éretlen, a fiatal Johan Farkas Ádám alakításában viszont éppen megfelelően bizonytalan önmagát illetően.