Elsőre azt gondolná az ember, amikor meglátja, hogy Krúdy Gyula szövegei alapján készült a film, hogy ha valamit nem lehet igazán jól megfilmesíteni, akkor azok a Krúdy teljes életművéből vett szövegek. Valószínűleg ezért is döntött úgy Huszárik és Sára, hogy nem filmet, hanem filmkölteményt készítenek. Már a szó is jelzi, hogy itt valami különlegesen érzékeny alkotásról van szó. Miközben halljuk Krúdy mondatait Latinovits Zoltán erősen szuggesztív előadásában, olyan képeket látunk, amelyekre az alkotók szabadon asszociáltak. Sokszor nem azt látjuk, ami történik, hanem azt, amire Szindbád gondol, és képekké formálják azt is, amit Szindbád érez. Ez adja a film különlegességét. De nemcsak az asszociációs montázs költőivé formálása formabontó, ahogyan az egész film alatt folyamatosan látjuk Szindbád bevillanó gondolatait, nemcsak a film egyedi időkezelése friss és rendhagyó a hetvenes évek elején, hanem a kameramozgás is izgalmas. Jó példa erre, amikor egy mulatóban nagyon közelről láthatjuk a táncoló párokat egészen a kép széteséséig. A Vágó Nelly által tervezett jelmezek pedig stílusukkal és színvilágukkal Iványi Grünwald Béla, Csók István vagy a nagybányai festők közül Ferenczy Károly, Thorma János festményeinek színeit idézik meg a filmben. Ráadásul Huszárik és Sára minden érzékszervünkre hatással van, nemcsak látjuk és halljuk a művet, hanem az ízeket és a szagokat is érezzük, annyira plasztikus az ábrázolásmód. Amikor látjuk Szindbádot ebédelni, nemcsak egy fontos életfilozófiai gondolatmenetet látunk arról, hogyha már ilyen rövid az élet, akkor mindennek, ami fontos – és az evés az egyik legfontosabb dolog a világon! – meg kell adni a módját, hanem azt is megtanulhatjuk, hogy törekedni kell a minőségre. A minőségi életre. Amikor Vendelin, a pincér előhozakodik azzal, hogy akkor most már itt az ideje a velős csont tálalásának, Latinovits egyrészt csak annyit mond, hogy „valóban”, ami aztán egy nemzedéknek az egyik legfontosabb idézetévé vált, és azt is kívülről fújta mindenki, hogy „kenyérszeleteket pirítsanak hozzá, mert a zsemlye ilyesmihez nem nagyon alkalmas”. Mindezt persze mindenki el tudta mondani Latinovits hanglejtésében is. Ahogy azt is csak Latinovits hangján volt érdekes felidézni, hogy „gazdag ember lehet a korcsmárosod”.