A hivatalosan Fővárosi Ifjúsági Szabadidő Központként számon tartott helyszín tervét már 1982. augusztus 4-én jóváhagyta a fővárosi tanács végrehajtó bizottsága, így a kommunista szervezésre és munkálatokra nem jellemző módon kevesebb, mint három év alatt sikerült is tető alá hozni a PeCsát – igaz, tető, falakkal együtt már korábban is volt, hiszen az épületet eredetileg az 1885-ös Országos Általános Kiállításra húzták fel, majd még 1896-ban, a Millenium évében is 14 000 négyzetméteres kiállítási csarnokként funkcionált. Petőfi nevében konszenzus volt a pártállami keresztapák között, őt az ultraortodoxok és a párt liberális szárnya egyaránt elfogadta, míg egy Ságvári Endrével vagy egy Táncsics Mihállyal már lehet, hogy több gond lett volna.
HELYES SZOCIALISTA SZABADIDŐS SZOKÁSOK
A Budapest Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága 1984-ben hozott határozata hemzsegett a korabeli szokásos lózungoktól, mégis érdemes felidézni belőle egy részletet, mert sokat elárul abból, mire is akarták használni az elvtársak a Petőfi Csarnokot: „Az intézmény célja, hogy működésével elősegítse az ifjúság világnézeti, politikai, esztétikai nevelését, műveltségének fejlesztését, kulturált körülmények közötti szórakoztatását, testedzését.” A helyes szocialista szabadidős szokások kialakításában várták tehát a PeCsa aktív közreműködését, és itt sem bízták a véletlenre az ügyet a pártapparatcsikok, így a KISZ Budapesti Bizottságától elvárás volt, hogy némileg belefolyjon az éves rendezvényterv kialakításába.

Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
Hiába tehát az olvadás és az enyhülő diktatúra, a pártállam óvó szemét mégis rajta tartotta a fiatalok szórakozásán. Célközönségük a tizenéves korosztály volt, mert őket még jobban lehetett befolyásolni, mint a huszonéveseket, és ebbe a „nemes” vállalkozásba a KISZ-en kívül alkalomadtán a szakszervezeteket és további állami szerveket is be kívántak vonni. Egy picit demokráciásdit is játszott a hatalom, amikor a Petőfi Csarnok építészeti kialakítása előtti egyik műszaki tanácskozásukra a szakértőkön kívül néhány zenészt is meghívtak. Az ezen résztvevő Kemény Győző, a Bojtorján együttes vezetője maliciózusan és realistán látva a helyzetet meg is jegyezte: „Nehezen elképzelhetőnek tartottuk, hogy a zenészek bármilyen szinten beleszólhattak volna a műszaki tervezés folyamatába, ez inkább csak gesztus volt, hogy érezzük, még ezekről a fejleményekről is megismerhetünk részleteket.”