Auróra címmel indított kutatási sorozatot a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete. A sorozat első két része a magyar balett történetének első jelentős személyiségeivel, Campilli Frigyessel és Aranyváry Emíliával foglalkozik.
Bólya Anna Mária, Kővágó Zsuzsa, Pónyai Györgyi, Windhager Ákos, Györffy Ágnes, Gilányi Attila, Rácz Anna szerzők a romantikus nyugat-európai, illetve a magyar balett kapcsolatáról, Campilli Frigyessel negyven esztendei hazai balettmesteri és koreográfusi tevékenységéről, a balett és a test kapcsolatával foglalkozó szómaesztétikáról, az Aranyváry Emília körüli sztárkultuszról írták tanulmányaikat.
Windhager Ákos kultúrakutató, irodalomtörténész így ajánlja a kötetet: „Az Auróra név a magyarországi balett hajnalára és a Csipkerózsika című balett főszereplőjére is utal. A tanulmányok eszme-, zene-, tánc-, intézmény- és hatástörténeti szemszögből vizsgálják a magyar balett történetét. A kötet szerzői külön tárgyalják a darabokat, a koreográfiát, a sajtófogadtatást és a jelentős táncművészek életútját. A sorozat a magyar színpadi tánc kezdetét a Pesti Magyar Színház (a későbbi Nemzeti Színház) megnyitásától, 1837-től tárgyalja. A magyar balettkultúra több korszakváltása egybeesik az azt befogadó intézmények sorsával, így például az önálló magyar balettdarabok megszületése az Operaház megnyitásához kapcsolódik.”
„Bólya Anna Mária kötete közelebb hozza a magyar kultúrát is önmagához, önmaga feltárásához és megértéséhez. Ha egy nép zenéje és tánca önmaga közvetlen tér-időbeli kifejeződése úgy, hogy ezt a teret és időt is maga teremti, akkor a magyar balett történetének megismerésével és megértésével mindannyian közelebb juthatunk saját kultúránkhoz és önmagunkhoz is” – írja a kiadványról Boros János filozófiaprofesszor.
A kiadvány virtuális könyvbemutatóját itt https://artsandresearch.webnode.hu/aurorakonyvbemutato/ megtekinthetik.