– Ahogy kiderült, hogy nagy a baj világszerte – s ezt onnan is észleltem, hogy egyik pillanatról a másikra visszamondták az összes beszervezett előadásomat (szabadúszó előadóművész vagyok) –, akkor azt mondtam magamnak: Zenóbia, ne idegeskedj, nem ez az első ilyen eset a világtörténelemben (persze ehhez kell ismerni a világtörténelmet). Vedd úgy az egészet, mintha lehetőséget kapnál egy különleges mozizásra, amelyben te is szenvedő alany leszel, de színészként, értelmiségiként meg tudsz tapasztalni egy éles helyzetet. Na, ez is valami, gondoltam magamban, ezek szerint már megérte ezért is élni. Aztán elkezdtem filozofálni, elmélkedni a helyzetemről, a lehetőségeimről. Akkoriban már láttam, hogy egyesek képernyőre akarják vinni a színházat, meg hogy felolvasnak. Bocsánat, ha valakit megsértek, de világ életemben utáltam a felolvasószínházat, ami sem a nézőnek, sem a színésznek nem kielégítő. A színészet csak akkor jó, ha többet ad, mint az irodalmi anyag, amelyből dolgozik, ha láttat és elvarázsol. A felolvasás megalázza a színészt is, a nézőt is, az írót is. Igen, láttatni kell, gondoltam magamban, és tovább fűzve gondolataimat, eltűnődtem, hogy milyen érdekes, a színház is pont úgy láttat, mint az irodalom, csak más eszközökkel. Ez pedig arra sarkallt, hogy elkezdjek írni. Mivel sok dicséretet kaptam az írásaimért, fellelkesültem, mint egy kisgyerek, és azóta írok, mert bátorítanak az emberek.