A többnyire a pályájuk derekán járó kiállítók elmúlt években készült munkáiból kínálnak válogatást. A szomszédos bemutatók mind a művészeknek, mind a nézőknek olyan befogadói élményt adhatnak, ami mentén mind az eltérő értelmezések közötti átjárhatóság, mind az összehasonlítás akarva-akaratlanul létrejön.

Bánföldi Zoltán Schrödinger macskája című, 2020-ban készült sorozata egyszerre mutatja fel a XIX. század végi és a mai Bécs jellegzetes vonásait. A művész egy néhány évvel ezelőtti ösztöndíj időszakában felkereste a száz–százhúsz évvel korábbi bécsi fotográfiákon látott helyszíneket, (újra)fotózta azokat, majd a számítógépes munka során a síkokat összemosva két, szándékoltan elkülöníthetetlen réteget hozott létre. Kurátor: Fazakas Réka.
Bérczi Zsófiát a kiszolgáltatott női szerepek, különösen a tetőtől talpig beburkolt nők társadalmi helyzete és annak megélése foglalkoztatta, ettől vezérelve 2006–2007-ben a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj támogatásával jutott el Egyiptomba. Utazása során két különböző tervet valósított meg: egyrészt egy általa elképzelt sivatagban élő női közösséget bemutató vízió megrendezett képein dolgozott, másrészt képriportot készített önmagáról, és blogbejegyzéseket írt. Kurátor: Éri Ildikó.
Byhon Győző az elmúlt másfél évtized során nagy gonddal fejlesztette ki művészi technikáját. Mivel táj- és városábrázolásaihoz a teljes rálátást választotta nézőpontjául, a kompozíció-tervezéshez – az alkotói fantázián túl – felhasználja korunk legmodernebb eszközeit is, így a digitális kamerát, a számítógép és az internet kínálta lehetőségeket, valamint a drónt. Aviatikusnak is nevezhető képei a légi fotózásra emlékeztetnek, ahol a kultúrtáj, a települések, utak, szántók rendszere kétdimenziós térképpé absztrahálja a földfelszínt. Kurátor: Rockenbauer Zoltán.
A Műcsarnokban ez a három nagy ablakos terem az egyetlen, ahonnan kilátni a Városliget fáira; tökéletes hely ahhoz, hogy Fülöp Gábor bravúrosan megmunkált, titokzatos antropomorf alakjaival találkozzon a látogató. Bár a természet ilyenkor – késő ősszel és télen – már nem a legvonzóbb arcát mutatja, mégis az a lehetőség, hogy a fából készült szobrok közvetlen kapcsolatba kerülnek a kinti világgal, sajátos üzenetek közvetítésére alkalmas. Kurátor: Mayer Marianna