Évadnyitó hangverseny pótlással
A Liszt Ferenc Kamarazenekar 2019/20-as évadának utolsó, a tavasszal kihirdetett veszélyhelyzet miatt elmaradt bérletes koncertjét pótolja évadnyitó hangversenyén vasárnap a Zeneakadémia Nagytermében. A koncerten az idén januárban szerződtetett, új művészeti igazgató, Várdai István szólistaként és a csellószólam vezetőjeként is színpadra lép. Várdai István magas színvonalon támogatja a zenekar munkáját, jelenléte nagyfokú szakmai biztonságot jelent. „Személye nem kizárólag szólistaként hat a zenekar munkájára, összetett zeneisége, holisztikus látásmódja, világviszonylatban jegyzett munkássága is inspirálja a kamarazenekarunk művészeit” – mondta el Tfirst Péter, a Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertmestere.

Fotó: Bach Máté
Az évadnyitó koncert repertoárja izgalmas darabokat rejt. Az est folyamán felcsendül majd J. S. Bach g-moll gambaszonátája Tfirst Zoltán vonószenekari átiratában, C. P. E. Bach B-dúr szimfóniája és A-dúr csellóversenye, valamint Mendelssohn Esz-dúr oktettje vonószenekari előadásban.
A vasárnap 19.30 órakor kezdődő hangverseny élő közvetítése itt lesz elérhető. Akik személyesen látogatnak el az előadásra a Zeneakadémia épületeiben érvényes részletes járványügyi szabályokról itt értesülhetnek.
A Liszt Ferenc Kamarazenekar
A Liszt Ferenc Kamarazenekar 1963-ban alakult a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola végzős növendékeiből. A zenekar közel hatvanéves fennállása alatt komoly nemzetközi hírnévre tettek szert, és a klasszikus zenei élet elitjének állandó szereplőjévé váltak. Fél évszázados működésük során – Sándor Frigyes, majd Rolla János vezetésével – több mint ötven országba jutottak el, többek között felléptek a New York-i Carnegie Hallban, a tokiói Suntory Hallban, a sydney-i Operaházban, a Buenos Aires-i Teatro Colónban, valamint a párizsi Théatre de la Ville-ben. A 2016 óta Tfirst Péter által vezetett együttes évről évre a világ legjelentősebb koncerttermeiben, elsőrangú szólisták közreműködésével lép színpadra. 2020 januárjában Várdai István, világhírű csellóművész művészeti igazgatóként kapcsolódott be a szakmai felkészítésbe és a művészi koncepció kialakításába.