A tárcaíró kapott egy olvasói levelet. Ezt most konkrétan kritikusként kapta. Évtizedekig nem kapott olvasói leveleket, de amióta tárcákat ír, kap néha ilyet. Mindig örül neki, de furcsa módon valahogy mégis képtelen válaszolni ezekre a levelekre. Valahogy szürreálisnak érzi a tárcaíró, hogy amiket ír, azt olvassák. Az egész újságíró mesterség különös varázsa ez, nyilván azért is írogat a tárcaíró, de mégis valahogy olyan szürreális ez az egész. Ahogy betördelik a szöveget, képet választanak hozzá, nyomdába megy, majd a postás kézbesíti a lapot az előfizetőknek. Az üzenetet. Amit aztán elolvas az olvasó. Megszületik a közös gondolkodás, de valahogy a tárcaírónak nincsen a fejében, hogy lehetséges visszajelzés is. Ezért érzi a tárcaíró szürreálisnak az olvasói levelet, ezért nem képes válaszolni rá. Pedig a tárcaíró minden egyes alkalommal meg is fogalmazza magában a választ, ami köszönetnyilvánítás. Azt se gondolta eddig a tárcaíró, hogy mindez egy tárca témája lehetne. Csakhogy a legutóbbi olvasói levél esetében történt valami különleges. A levélben ugyanis többek között arról volt szó, hogy a tárcaíró a filmtörténeti sorozatában írhatna a japán filmről is. A különös mindebben az, hogy a tárcaíró éppen erre készült. Egy hónapja is van már, hogy újranézte Ozu Jaszudzsiro Tokiói történetét. Viszont nem írta meg a filmkritikát eddig. Méghozzá azért, mert gondolkozott a filmen.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.