Az LGT egyik-másik tagjának elvesztése a dal felütésében úgy szerepel, mintha alig érezték volna meg az elvesztésüket, hiszen a szövegben a vonat magát a zenekart szimbolizálja, amely a kiszállásuk pillanatában is „csak zökkent, meg sem állt”, míg aki kiszállt, az egy fényes helyet – nem nehéz ebbe behelyettesíteni Amerikát – választott magának. A következőkben az információáramlás lehetetlenségével szembesülnek az érintettek – hiszen még a leveleiket is felbontották a belügyi szervek –, mert elhangzik, hogy az addig kimondatlan gondolatokat már nem is tudják ezentúl megosztani egymással, mivel „akinek mondanád, nincs ott már”. Ebben persze benne van az is, hogy talán mindkét fél sajnálja, hogy nem beszéltek meg több mindent, amikor még volt rá lehetőség. A disszidens természetszerűleg kevesebbet értett a befogadó ország nyelvén, mint az anyanyelvén, ez is megjelenik a dalban, mindazzal együtt, hogy még a rock and roll is halkabban szól, ami nem csoda: Barta egyáltalán nem, de Laux is csak mérsékelten találta meg a számításait az amerikai zeneiparban. Persze nem ők az egyetlenek, akik elhagyták hazájukat, erre utal a „s te járt utakon mások mögött lépkedsz már” sor, miközben azt az utat, amit ők jártak korábban itthon, már mások tapossák. A csalódottság, de még inkább a fásultság jelenik meg a „Ha neked jó, nekem jó” kiszólásban, mintha tökéletesen mindegy lenne, hogy az emigráns egykori zenésztársuk velük van-e, vagy sem. A zene hangulata azonban nem erről tanúskodik, és értelmezhetjük ez utóbbi sort úgy is, hogy egy igazi barát akkor érzi jól magát, ha tudja, hogy a társa, aki elment mellőle, jól járt azzal, hogy távozott, mivel eredetileg is ez volt a célja. Ezt a megoldást sugallja a „Gondolj rám!” kérés is.