Székely Aladár a XX. század eleji portréfényképezés műfajának az úttörője volt. Az 1870-ben Bleyer Aladár néven született fotográfus egy hétgyermekes, zsidó iparoscsaládban látta meg a napvilágot Gyulán. Édesapja iparosnak vagy kereskedőnek szánta, ám az iskolában rosszul teljesítő fiút a fotográfia érdekelte. Előbb Szilágyi Józsefnél, majd a Dunky fivéreknél sajátította el a fényképezés alapjait, de Pesten, Mai Manónál is dolgozott. – Gyula és Orosháza után 1899-ben Pesten nyitott műtermet, a Mária Terézia (ma Horváth Mihály) téren, 1910-től pedig a Váci utca 18. szám alatt lévő bérház legfelső emeletén modern, otthonosan berendezett műtermébe is várta az arcképre vágyókat. Elsősorban természetes fénynél szeretett fényképezni, de a József körúton működő műtermében világítást használt. Noha műtermei hamarosan a legismertebbek közé tartoztak, továbbra is folyamatosan képzete magát, Németországba ment tanulni – vázolta fel Székely Aladár pályájának kezdetét E. Csorba Csilla. Mint rámutatott, felvételein olyan beállításokat láthatunk, amelyeket a fényképész akár németalföldi és XIX. századi magyar festményeken láthatott.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.