Mai szemmel nézve, az internetes letöltések és a felgyorsult információáradat korában már szinte alig érthető, miért is vágytak annyira a zenekarok nagylemezre. Egyrészt ez presztízskérdés volt számukra, hiszen így lehetett bejutni az első vonalba, másrészt a zenészszakma úgy tartotta, az Országos Rendező Iroda (ORI) csak akkor foglalkozott komolyabban egy előadóval és úgy vitte önálló turnéra, ha már volt nagylemeze, mert ez jelentette a garanciát arra, hogy tartalmasan meg tud tölteni egy egész estés programot. Persze a P. Mobilt a nagylemeze megjelenése után sem ölelte keblére a hatalom, nem vitték őket főzenekarként ORI-országjárásra, és később még a százezer eladott példány után járó aranylemezből is csak egyetlenegyet (!) kapott a hattagú zenekar, de azért legalább elmondhatták, hogy bevették Jerikó falait, még akkor is, ha ez időnként már-már teljesíthetetlen feladatnak látszott.
A zenekar korábban tartott is attól, hogy soha nem lesz nagylemezük, mert sokszor hallották vissza a lemezgyáriaktól, hogy nekik már megjelent három kislemezük (ez valóban így volt, 1978 és 1980 között évente kiadtak egyet-egyet), amelyeken szerepeltek a legjobb számaik, így okafogyott a nagylemez forszírozása. Szerencsére nem így lett, a korabeli közönség és az utókor legnagyobb örömére immáron nemcsak kalózkazettákon lehetett hallani őket, hanem haza is vihették a zenéjüket lemezeken. Annyira persze nem szerette őket Erdős Péter botfülű popcézár, hogy rögtön az MHV Rottenbiller utcai stúdiójába vezényelte volna a csapatot, hanem kiosztotta a feladatot az 1980 óta más zenekaroknak is bérmunkát vállaló, nagy újításként magánkézben lévő Omega-stúdiónak, így a hangmérnökük a jó emlékű Nemes László lett. Az anyagiak szempontjából sem volt persze közömbös a nagylemez megjelenése, de azt tudni kell, hogy még a nyolcvanas években sem kapott mindenki előadói jogdíjat, aki szerepelt a lemezen, ez csak az MHV-val exkluzív szerződésben állókat illette meg, akik nagyon kevesen voltak, a P. Mobil pedig „természetesen” nem tartozott közéjük. Az LP-ken szereplők egyszeri alkalommal úgynevezett percdíjat kaptak a zene feljátszásáért, ami elhanyagolható összeg volt, ezenkívül a szerzőknek folyósítottak a Szerzői Jogvédő Hivatalon keresztül szerzői jogdíjat. Emiatt alakult ki az a szokás, hogy nemcsak azoknak a neveit jelentették be szerzőként, akik ténylegesen írták a dalokat, hanem minden zenekari tagot, akiknek így jutott az eladott lemezek és általában véve a játszottság után is némi jogdíj. A P. Mobil ebből nem csinált kabinetkérdést: három szám (A Főnix éjszakája, Örökmozgó, Rock ’n’ roll) kivételével, ahol az 1980-ban kilépett Bencsik Sándor gitáros volt a szerző, mindegyiknél feltüntették az összes zenészt szerzőként, annyi különbséggel, hogy a felsorolásban mindig azt írták az első helyre, akitől az adott zeneszám ötlete származott. A szövegíró az összes szám esetében Schuster Lóránt volt, kivéve a bombasztikus Alkohol bluest, amelynek prózája egy „idézet” volt egy szociológiai kötetben közölt falfirkából (ezzel van összhangban a lemez hátsó borítója, amely egy presszó előtt állva ábrázolja a zenekart).
