Madeleine Millot-Durrenberger kollekciója a nyolcvanas évek óta gyarapszik, mára elérte az 1300 darabot. Eleinte rokonai és barátai révén került közel a műfajhoz, mígnem a műgyűjtés életének középpontjává lett. Mindenekelőtt a fikciós és megrendezett szituációkat alkalmazó, a fénykép tradicionális alkalmazásaitól eltávolodó, néhol a realitást szubjektív módon torzító munkák adják kollekciója gerincét. „A gyűjtemény egyfajta kísérlet a dolgok világban történő szétszóródása, elfelejtése ellen” – fogalmazta meg krédóját Madeleine Millot-Durrenberger, aki a megnyitón kijelentette: – Nem a képek fontosak számomra, hanem a művészi fejlődés.
Ezt mutatják be az egyes tablók, e mentén lettek kiválogatva s egymás mellé helyezve az alkotások.
– Minden termet országonként rendeztünk be – mondta, majd bevallotta: a legnagyobb területet a francia alkotók művei kapták.
Madeleine Millot-Durrenberger elárulta: a gyűjtés legizgalmasabb, legélvezetesebb része számára az alkotókkal történő találkozás.
– Ha a művésznek van galériája, feltétlenül felkeresem, s ott nézem meg a képeit. Látnom kell, milyen környezetben alkot – magyarázta a műgyűjtő, hozzáfűzve: cserébe minden fotográfust meghív magához.
– Szinte az összes élő művésszel személyes kapcsolatot alakítottam ki, így a magyar alkotókkal is
– fogalmazott Madeleine Millot-Durrenberger.
A Mai Manó Ház kiállításán hármójuk munkáival találkozhatunk. Barta Zsolt Péter, Balogh Rudolf-díjas fotográfuséval, a megdöbbentő pózokat ábrázoló aktok fényképészével, kinek szakírói tevékenysége szintén jelentős, s aki a rendszerváltás után nyakába vette a szabad világot, és olyan sikerrel házalt gyűjtőknél, hogy kisvártatva rendszeres szereplője lett a híres galériáknak, nemzetközi kiállítótereknek.
Hajdú József, a VII. Polaroid European Final Art Awards fődíjasa, civilben a Postamúzeum gyűjteménykezelő muzeológusa és fényképésze, gyakorta síkfilmre dolgozik, fekete-fehér képeivel tisztelegve a nagy elődök előtt.
A 2014-ben elhunyt, Balázs Béla-díjas, érdemes művész, Kerekes Gábor a Fiatal Fotóművészek Stúdiója alapító tagja. A camera obscurától kezdve minden történeti fotóeljárást használt, egészen a polaroidig, mindig azt választva, ami mondanivalójának legjobban megfelelt.