A Transformers filmek óta tudjuk, hogy Michael Bay nemcsak jó filmrendező, hanem szakmájának minden fontosabb fogása is a kisujjában van.
Azt gondolná az ember, hogy akciófilmet nem is olyan nehéz rendezni, miközben persze igazán minőségi akciófilm olyan kevés, mint a fehér holló.
Mert nemcsak attól lesz jó az ilyen alkotás, hogy látványos és izgalmas üldözős jelenetekből áll, hanem attól is, hogy mindezt rendkívüli élethelyzettel vagy történettel kombinálják a szerzők. Aztán az sem árt, ha a film ritmusának változása nem öncélú, nemcsak az akciójelenetek izgalmának fokozására szolgál, hanem a történetmeséléshez is van némi köze.
Michael Bay Rohammentője ilyen minőségi mozi.
Jól eltalálták a karakterek mélységét, félelmetesen látványosak az akciójelenetek, az izgalom igazi forrása pedig nem az, hogy a jók elkapják-e a rosszakat, hanem az, hogy életben marad-e a meglőtt rendőr.
Michael Bay több olyan fordulattal is él a filmjében, amely egyáltalán nem jellemzi az akciófilm műfaját. Van, hogy szimpatizálunk a rosszfiúkkal, aztán kifejezetten unszimpatikussá válnak, majd újra szimpatizálni kezd a néző, hogy aztán megint csak azt érezze: hiába van bennük tisztesség és jóindulat, mégiscsak börtöntöltelékek a javából.