Kevés olyan különleges atmoszférájú hely létezik, ahol hátrahagyva a földi léttel járó mindennapi gondokat, teljesen kikapcsolódhat, elmélyülhet az XXI. századi ember. Itt elsősorban olyan szakrális helyre, térre gondolunk, ami belső utazásra hív, s képes megtisztítani az elmét, a lelket. A Recirquel társulat legújabb, Ima című produkciója épp ezt az élményt hivatott megadni.
Akik ismerik a Recirquel repertoárját, azok számára nem ismeretlen az immerzív színház fogalma.
Ugyanis a Kristály című előadás alkalmával már megtapasztalhattuk, milyen az, amikor részesévé válunk az előadásnak. A Bartók-tavasz Nemzetközi művészeti hetek programjában bemutatott Ima ehhez hasonló élményt nyújtott, csak ezúttal egy helyben ülve, szemlélődve néztük végig az artista lélegzetelállító táncát a magasban.
De még mielőtt magáról az előadásról bővebben szólnánk, szót érdemel az a hely, ahová megérkeztünk, s amelyet érdemes körbesétálni. A szürke kárpittal bevont tér egyrészt ráhangolt bennünket a produkció befogadására, másrészt a középen felállított, fehér imaszalagokkal díszített installációra felfűzhettük saját, a bejáratnál kapott imaszalagunkat.
Ez a miliő és a zene lehetőséget teremtett arra, hogy lelassuljunk és átadjuk magunkat, lelkünket valami magasabb rendű érzésnek. Így mire beléptünk az előadás helyszínére, másfajta érzéki és tudati állapotba kerültünk: a millió fényponttal, valamint hanggal kiegészített, az univerzumot idéző térben az artistaművésszel együtt szárnyalva indultunk a spirituális utazásra a földről a végtelenbe.
Közben pedig elképesztő energiák szabadultak fel.