Bohus Réka egy interjúban nyilatkozta, hogy saját gondolatai kifejezésére rendszerint tárgyi kompozíciókat használ. Egyes vélemények szerint nagyon konstruktivisták a képei, más munkáiban azonban kevésbé személyes, inkább elméleti kérdésekkel foglalkozik.
A fotográfia és festészet médiumainak viszonya érdekelte diplomamunkájában is.
A polaroid mint azon kevés fotográfiai képalkotási módok egyike mozgatja, amely egy eredetileg sokszorosíthatatlan technika, és természeténél fogva elképesztő mértékben képes torzítani a valós látványt. Egyedi, egyszeri, és megismételhetetlen. Bohus Réka korábbi sorozatait (Konstruktum, Ami maradt) az egyes tárgycsoportokhoz fűződő személyes kötődésének megragadása jellemezte, a tárgyak bemutatása által absztrahált bizonyos érzelmi szálakat.
Jelen témájának ihletője saját négy és fél éves gyermeke. Ez az életszakasz, melyet jelenleg megél (második kisgyermekkor), a személyiségfejlődés egy kiemelkedő jelentőségű korszaka. Egyre erősebb éntudata van, van akarata, apróbb céljai. Tapasztalati tudás hiányában azonban nem értelmi, hanem sokkal inkább érzelmi alapon kapcsolódik a jelenségekhez. Az ismeretlenre pedig saját fantáziájával próbál magyarázatot találni.
A látás számára a legfontosabb érzékelési mód; olyan részleteket tart fontosnak, melyek érzelmi világára gyakorolnak hatást. Ezt a különös észlelési módot, szeretné megragadni a fotográfia eszközeivel. Erről az életkori sajátosságokról olvasva számos olyan fogalommal találkozott, melyek fontos táptalajt nyújtanak a téma feldolgozásához: fantáziahazugság, cselekvéshez kötött emlékezés, mesetudat, artificializmus, esztétikai érzelmek, az ábrázolás, mint pusztán funkcionális, nem célirányos tevékenység, érzelmi kötődés szerinti aránytalan ábrázolás.