– A Carmina Buranának számos feldolgozása született már a táncművészetben. A Maribor Balett előadása az elődökhöz nyúl vissza?
– Amikor elkezdtem a Carmina Burana koreográfiáján dolgozni, nem az eddigi feldolgozásokból indultam ki. Ugyanis tisztában voltam azzal, hogy nagyon nehéz lenne a művészi koncepciómat beleilleszteni az eddigi produkciókba. A Montreali Kanadai Balett-társulat felkérésére alkottam meg a koreográfiát, ám eleinte egyáltalán nem tűnt jó ötletnek, mert
annyira komplett műnek tartottam a Carmina Buranát, amelyben nincs helye a koreográfiának.
Örülök, hogy végül nem utasítottam el a felkérést, mert így egy olyan táncelőadás született, amely új útra viszi a nézőt.
– Carl Orff olyan zsigeri és nagy ívű művet alkotott, amely keletkezése óta minden művészeti ágban inspirációként hat. Önre hogyan hatott?
– Meg kellett találnom a módját, hogy „párbeszédbe” lépjek Carl Orff-fal.
A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy személyes élményt, személyes történetet találjak Orff monumentális művében, és ne csak illusztráljam azt, amit a szöveg és a zene önmagában bizonyos értelemben sugall.
Olyan művészi környezetet kellett teremtenem, amelyben az általam kitalált vízió érvényesülhet az ő univerzumában, és végül egy újfajta színpadi élmény jöhet létre.