Sokan arról beszéltek a Gru-trilógia első részei után, hogy a Minyonok igazán megérdemelnének egy saját filmet is, annyira helyesek. A Minyonok: Gru színre lép (rendezte: Kyle Balda és Brad Ableson) című negyedik rész – amely egyébként egy előtörténet, Gru gyerekkorának titokzatos részleteibe vezeti be a nézőt –, a mellékszereplőket teszi meg főszereplőnek, ahogy a film címe is mutatja. Tény, hogy a spanyolos hangzásvilágú halandzsanyelven beszélő apró kis sárga figurák soha nem látott karriert futottak be. Valamiért megszerették őket a nézők. A titok egyébként nem is olyan bonyolult, jószerivel úgy viselkednek, mint a gyerekek. Szeretnivalók és ők is nagyon tudnak szeretni. Ha valamit a fejükbe vesznek, akkor odaadással teszik, de persze az esetek döntő többségében elrontják a dolgokat, ebből adódik a humor forrása. Akárcsak a klasszikus burleszk esetében: itt is a fenékre esés a lényeg.
Mindent elural az idétlenkedés + podcast
A Gru-trilógia még arról szólt, hogyan győzedelmeskedik a hatalomvágy felett az apai szeretet, hogyan születik meg a család, amely, ha összefog, senkit nem érhet semmi baj. A Minyonok ekkor még mellékszereplők voltak, burleszknevettetők. A negyedik részben mindez megfordul: a tartalom mellékessé válik, és mindent elural az idétlenkedés. + podcast

A Gru-trilógia első részei a család megszületéséről szóltak. Arról, hogyan alakulnak ki az apai érzések egy férfiban, és arról, hogyan alakul át egy vagány, emancipált nő anyává, miközben persze életben próbál maradni egy nem túl barátságos világban. A legújabb rész is tartogat erkölcsi tanulságot, mert a kiskamaszok azzal szembesülhetnek, hogy kitartás nélkül semminek nincsen eredménye, a hőn áhított medaliont csak temérdek és kitartó biciklizés révén lehet megszerezni, valamint csapatban lehet igazán győzedelmeskedni, viszont, ha csapatban küzd az ember, akkor elengedhetetlen az együttműködés. Mindegyik rész szólt arról eddig is, hogy Gru és a Minyonok között barátság van, amelynek színes természetrajzát a temérdek Minyon révén remekül lehetett ábrázolni. A barátságnak ugyanis sokféle megnyilvánulása létezik. A Gru-filmeknek fontos tanulsága, hogy megeshet egy ember életében, hogy kihasználja a barátai jóindulatát, de azt is látjuk, a boldogsághoz vezető út csak az együttműködés, az egymás iránti elköteleződés, az egymásról való gondoskodás révén valósulhat meg. Éncentrikus, önző világunkban mindez nagyon fontos üzenetértékkel bír.
A negyedik részben viszont már háttérbe szorul a történetmesélés, bár azt nagyon helyesen bemutatja a film, milyen kalandokat képes kitalálni magának egy gyerek, ha használja a fantáziáját. A filmtörténet gyökereihez nyúlnak vissza az alkotók, a klasszikus burleszkfilmekre jellemző gegeket látunk, amikor a Minyonok kalandjai kerülnek a figyelem középpontjába. Tudjuk jól, hogy minden családi mozifilm igyekszik a felnőtteket is szórakoztatni, a Minyonok: Gru színre lép úgy, hogy temérdek jelenetet idéz meg a filmtörténetből, persze humorral és némileg kifordítva önmagából. A film cselekménye a Gru korábbi részeihez képest sekélyesre sikeredett, ám valószínűleg most nem a történetmesélés volt a cél, hanem a nevettetés.
Legújabb podcastunkban egy könnyed reggeli beszélgetés során két filmkritikus, Oszlányi Gyöngyvér és Csejk Miklós beszélget a filmről.
Borítókép: Minyonok: Gru színre lép (Fotó: UIP-Duna Film)
További Kultúra híreink
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
A szeretni és szeretve lenni kérdésköre bonyolultabb, mint elsőre gondolnánk
Megnéztük a Handzso (A legyező) című darabot a 12. Mitemen.

Komoly összegeket lehet nyerni a újonnan kiírt Jókai-pályázatokon
Jókai Mór születésének 200. évfordulójának évében országszerte számos program és pályázat felel azért, hogy a magyar irodalom legnagyobb alakját ne csak a nemzeti emlékezetünkben őrizzük az őt megillető helyen, hanem hogy munkásságát, személyét közelebb hozzuk, élővé tegyük a jövő generációja számára is.

Vudumágia, rengeteg erotika és erőszak az év meglepetésfilmjében
Ryan Coogler új filmje, a Bűnösök elsöprő erejű szerzői vízió és színes műfaji kavalkád, amiről minél kevesebbet tudunk, annál jobb.

Verdi egyik legnépszerűbb darabja visszatér az Operaházba
A közönség által jól ismert négyfelvonásos, olasz változatban, László Boldizsár címszereplésével tér vissza a repertoárra három év után a Don Carlos.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Újabb harckocsikkal bővült a dandár – képeken mutatjuk a high‑tech páncélos szörnyeket

Sima magyar vereség a világbajnok ellen a jégkorong-vb-n

Végre megtette Szabó Zsófi, amire mindenki várt: ledobta a textilt

Az éjjel Magyarországra érkezett a BYD legfőbb vezetője, valami rendkívüli készül: ő fogadta a ferihegyi repülőtéren

Dől a lé a horoszkóp szerint: 3 csillagjegy, akinek gazdag nyara lesz

Botrány Hadházyék tüntetésén: telibe köpte egy demonstráló a HírTV kameráját + videó

Magyarországból űznek gúnyt a világ dartsrajongói

Itt van a lista, ezeket az energiaitalokat nem vehetik a 18 év alattiak

Tömegbe hajtott egy autó az Espanyol-Barcelona meccs közelében + videó

Yamal és a Barcelona két legyet ütött egy csapásra, megadta a kegyelemdöfést a Real Madridnak

Robbie Keane elárulta, kire haragszik; Bognár György a csalást hiányolta

Magyar Péter megint lebukott: autóval érkezett „gyalogtúrájának” egyik állomására + videó
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
A szeretni és szeretve lenni kérdésköre bonyolultabb, mint elsőre gondolnánk
Megnéztük a Handzso (A legyező) című darabot a 12. Mitemen.

Komoly összegeket lehet nyerni a újonnan kiírt Jókai-pályázatokon
Jókai Mór születésének 200. évfordulójának évében országszerte számos program és pályázat felel azért, hogy a magyar irodalom legnagyobb alakját ne csak a nemzeti emlékezetünkben őrizzük az őt megillető helyen, hanem hogy munkásságát, személyét közelebb hozzuk, élővé tegyük a jövő generációja számára is.

Vudumágia, rengeteg erotika és erőszak az év meglepetésfilmjében
Ryan Coogler új filmje, a Bűnösök elsöprő erejű szerzői vízió és színes műfaji kavalkád, amiről minél kevesebbet tudunk, annál jobb.

Verdi egyik legnépszerűbb darabja visszatér az Operaházba
A közönség által jól ismert négyfelvonásos, olasz változatban, László Boldizsár címszereplésével tér vissza a repertoárra három év után a Don Carlos.