„Sajátossága a színészi munkának, hogy a főszereplő több felvonáson keresztül vonja magára a figyelmet. Az epizodistáknak csak néhány perce, pillanata van, tömörít, mint az író, amikor epigrammákat alkot” – írta egykoron Gobbi Hilda a tegnap délután az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézetben átadott Aase-díjról. Az elismerés tehát az epizodista színművészekre hivatott felhívni a figyelmet, melyet idén Bíró Kriszta (Örkény István Színház), Módri Györgyi (Veszprémi Petőfi Színház), Végh Péter (szabadúszó) és Ilyés Róbert (Budaörsi Latinovits Színház) vehetett át Pataki András, a Kulturális és Innovációs Minisztérium művészetekért és közösségi művelődésért felelős helyettes államtitkárától, illetve a Magyar Színházi Társaság elnökétől, Keszég Lászlótól és ügyvezető titkárától, Vajda Mártától.
– Nagy dolog, hogy színészeket, művésztársakat díjazhatunk. Lényeges visszajelzés ez egy életút során, egy olyan hivatást űznek itt a díjazottak, ami egy életet és lemondást követel: ráteszünk mindent, s aztán vagy van „köszönöm szépen” vagy nincs
– emelte ki a helyettes államtitkár.
Az Aase-díj mellett más elismeréseket is átadtak: a Bálint Lajos-vándorgyűrűt Danyi Juditnak, a Pécsi Nemzeti Színház művészeti titkárának; míg a Domján Edit-díjat Kosik Anitának, a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház művészének ítélte oda a szakmai bizottság. Emellett a színpadi szerzők történetében is meghatározó pillanatnak lehettünk tanúi, ugyanis a Drámaíró Kerekasztal díjat alapított a pályakezdő színpadi szerzőknek, akik írói tevékenységükkel az idei vagy az elmúlt évadban felhívták magukra a figyelmet. A Prolód-díjra keresztelt elismerésben elsőként O. Horváth Sári részesült.
Borítókép: díjazottak (Fotó: Teknős Miklós)