A szerző sokévnyi kemény munkával kutatta fel Szaddám Huszein iraki, Idi Amin ugandai, Enver Hoxha albán, Fidel Castro kubai és Pol Pot kambodzsai elnökök (diktátorok) szakácsait – arra ugyan nem kapunk konkrét magyarázatot, hogy miért pont őket, mikor azért volt még jó pár diktátor a nem is olyan távoli múltban, de a sorok közül – abból, hogy egyik-másik szakács még mindig mennyire óvatos vagy egyenesen mennyire retteg attól, hogy beszéljen – mégiscsak kiderül. Annak ellenére, hogy a fentnevezett országvezetők többnyire kedvelték a szakácsaikat, és olyasmit is elnéztek nekik, amit másoknak nem, minden esetben kezdettől fogva nyilvánvaló, ki a főnök és ki a beosztott, és adott esetben kinek kell az életéért reszketnie.
A kötetet Pol Pot szakácsnőjének visszaemlékezései tagolják és foglalják keretbe, amelyek az amerikaiak által bombázott Kambodzsa bombázási napirendje, napi beosztása (annak nevei) szerint oszlanak el: „A bombák »menü« fedőnév alatt hullottak Kambodzsára, és a háborús bűncselekmény-sorozat egyes fázisait az étkezésekről nevezték el. (…) »Reggelire« körülbelül ötven B–52-es bombázó több mint kétezer tonnányi bombát dobott Kampong Csang tartományra, ahol a vietnami kommunisták feltételezett bázisai voltak. De ez csak feltételezés volt – a valóságban a legtöbb bomba a Vietkong gyengítése helyett civilekre hullott. Később következett a »löncs« – ezek voltak a következő bombák. Azután a »rágcsa«. Az »ebéd«. A »vacsora«. És a »desszert«. A »menü« hadművelet során összesen csaknem százezer bomba zuhant Kambodzsa földjére.”
Ezek között foglalnak helyet a terjedelmesebb visszaemlékezések, amelyek soha nem egyneműek: a szerző mindegyre megszakítja a főszöveget, a beszélgetések készítésének ideje alatti benyomásait veti össze az interjúalanyok emlékeivel, másokkal is szóba elegyedik, helyi és nemzetközi szakértőket kérdez, hol egyes szám első személyben idézi a szakácsokat, hol elmeséli a történetüket, de úgy, hogy ezekből a kaleidoszkópszerű töredékekből tökéletes és szinte minden részletre kiterjedő kép alakul ki végül, ráadásul olyan színvonalon, olyan izgalmasan, olyan elborzasztóan, mégis ízlésesen, néha pedig egyenesen olyan meghatóan megírva (különösen az elárvult szakácsok öreg napjainak bemutatásakor), hogy az olvasó egyik ámulatból a másikba esik.
