Szerényi Gábor Az apostol című grafikája A Petőfi költészete a kortárs képző- és iparművészetben című tárlaton, a kecskeméti Cifrapalotában látható június 4-ig, 123 olyan alkotás között, melyek a Kecskeméti Katona József Múzeum felhívására érkeztek.
Petőfit eddig eltakarta előlünk saját kultusza, ami ugyan jogos, de azt eredményezte, hogy a Petőfivel kapcsolatos alkotások többnyire a személyéhez, és kevésbé a művészetéhez kapcsolódtak. Az Apostol című tusrajz ezt a két, látszólag ellentétes felfogást használja fel. Petőfi árnyképe a jól ismert lelkesítő pózban, Izsó Miklós és Huszár Adolf szobrát felidézve, szobortalapzaton áll, lába előtt kaotikus, apokaliptikus világ. Szerényi Gábor elmondta, minden Petőfire reflektáló munkájának fontos mozzanata a személyes kötődés és az, hogy kevésbé közismert információkat gyűjtsön a költőről. Illyés Gyula Petőfiről szóló regénye efféle adalékokkal látta el.
Nemcsak szegény fiú volt, olykor jómódú gyerek is, hiszen az édesapja mészárosként és vállalkozóként dolgozott és taníttatta őt. Egyes korszakaiban kifejezetten jól ment a sora, tudott zongorázni, franciául, németül beszélt, angolból fordított. Fennmaradt olyan angol–magyar keveréknyelven írt töredéke, mely a mai netes világban is megállná a helyét
– fogalmazott a grafikus, aki Petőfi érzékenysége miatt személyes közösséget is érez a költővel. Közös a szabadság szeretete is, Szerényi Gábor 1973-ban részt vett a nem hivatalos március 15-i megmozdulásokban. – A rendőr le akarta tépni a kokárdámat, persze nem a rendőr volt a hibás, hanem a korszellem, az akkori hatalom – állapította meg a grafikusművész.
Petőfi művei még mindig rengeteg meglepetést tartogatnak, A hóhér kötele például, amely a költő egyetlen regénye, ma is erős vízióként hat.

– Amikor a rajztollhoz nyúlok, ezek az olvasmányélmények közvetetten kihatnak rám. A belvárosban lakom, naponta felnézek a szobor sziluettjére, lenézek a csörömpölő, kaotikus, modern világra. Nem konkrétumokkal, hanem hangulatában akartam megragadni ezt a kort – magyarázta Szerényi Gábor.