Romeo Castellucci rendezéseiről mindig nehéz írni, mert nem azt nyújtja, amihez a magyarországi színházi szcénában hozzászoktunk. Legtöbbször nincs szöveg, amit értelmezhetnénk, és nincs egy olyan konkrét „üzenet”, amit meg lehetne fejteni. Velőig hatoló vizuális látvány és hangfestés elegye készteti a nézőt arra, hogy zsigerileg reagáljon arra, ami a színpadon történik. A rendező munkáit komplex színházi élményként írhatjuk le, ahol a látvány, a zene és a mozgás van a főszerepben. Nem gondolkodni kell, nem értelmezni, hanem megfigyelni, átélni és reagálni. Nem jelenetek egymásutániságában gondolkodik, hanem szimultán folyamatokban, amelyek által organikusan változik a színpadkép és a befogadóban kialakuló hangulat. Atmoszférát teremt, amely vagy teljesen magába szippant, vagy kivet magából. Ez a május 24-én másodjára játszott előadás esetén néhány embernél azt jelentette, hogy fél óra után kimentek, mert nem akarták tovább nézni a színpadon zajló eseményeket. Sok nézőnél pedig azt, hogy hiába tetszett nekik az előadás, mégis nehéz volt tapsolni, mert annyira nagy hatással volt rájuk mindaz, amit láttak.

A bejáratnál mindenki kézhez kapott egy fekete tájékoztatót, amelyben Jeremiás próféta bibliai szövegének részleteit, mottókat és azt a viselkedési szabályzatot olvashattuk el, amelyet a szereplőkkel is betartatnak. Az olaszországi Societas színészein kívül ugyanis főként magyarok játszottak. Egy kiírás alapján lehetett jelentkezni, amelyben meg volt határozva a megfelelő életkor, testsúly, magasság, s még az is, milyen arcszőrzetet lehet viselni. Vasárnap választották ki a közel kéttucatnyi férfit, akik egy rövid próba és eligazítás után kedden és szerdán már élesben játszottak. – Az volt a célunk, hogy bárki bevonható legyen ebbe a projektbe. Ilyen módon az sem számít, az adott személyeknek van-e színészi kvalitása, végzettsége vagy sem, itt nem ezen volt a hangsúly. Szerettük volna, ha mindig azokkal együtt dolgozhatunk, akik ismerik, és megélik azt a várost, amelybe elvisszük az előadást – osztotta meg a rendezői koncepciót Silvano Voltolina, aki a közönségtalálkozón Romeo Castellucci távollétében a rendezőt képviselte. – Az előadás összeállítása is ezzel a nyitottsággal jellemezhető. Mindig újabb csoportok jöttek, akik mindig különböző instrukciókat kaptak, s így körvonalazódott az a végleges koncepció és az a mozgásmátrix, amit itt is láthattak – tette hozzá a rendező asszisztense.
A kiválasztott férfiak egy-egy rendőregyenruhát, valamint egy-egy fülest kaptak, amin keresztül a végrehajtandó rendezői utasításokat hallhatták. Ezek akár egymással ellentétesek is lehettek, vagy látszólag értelmetlenek, de habozás nélkül végre kellett hajtaniuk mindet. A viselkedési kódex részben pontosan erre vonatkozott: hogy akkor is megvalósítsák az utasításokat, ha bizonytalanok. Másrészt titoktartást is fogadtak az előadás részleteivel kapcsolatban, így a közönségtalálkozón nem sok kulisszatitkot tudhattunk meg.