Mint a Szinhaz.org ismertetője írja, az Elsinor Centro Di Produzione Teatrale társulat előadása felidézi, hogy Mary Shelley regényében egy természettudomány szakos hallgató úgy dönt, hogy embert teremt. Tanulmányozza, megöli az állatokat, és anatómiai részeket szerez a holttestekből. A kísérlet váratlan sikerrel kecsegtet: megszületik a Lény, szép és erős. Alkotója azonban kétségbeesik. Fél tőle. Miért? Ez a regény igazi rejtélye: miért reagál Frankenstein úgy, ahogy teszi, miért nem büszke a munkájára?
Álomszerű utazás Mary Shelley írásainak inspirációja nyomán
Ivonne Capace rendező értelmezése szerint
a szerző, Mary Shelley sem teljesen elégedett a munkájával.
Valójában egész életében tagadja és lebecsüli munkájának irodalmi értékét és saját érdeklődését. Örülnie kellene az általa létrehozott remekműnek, és ehelyett mindent megtesz azért, hogy kisebbítse az érdemeit. Miért?
A Lény maga a Könyv.
Az előadás újraértelmezi azt, ahogyan Mary Shelley munkásságára és felkavaró alkotására tekintünk: a produkció egy olyan időszakról idéz fel, amikor nőnek és művésznek lenni komoly probléma lehetett, amikor az asszony elborzadt saját magától, ha gyerek helyett könyveket szül, vagy együtt él egy férfival, anélkül, hogy összeházasodnának. Egy olyan korszakról szól a darab, amikor az Alkotó félt a Teremtménye zsenialitásától, és arra kényszerül, hogy folyamatosan igazolja ambícióinak nagyságát.
Vezeték nélküli fejhallgatók, virtuális terek, valódi színészek és holografikus avatárok segítségével az előadás egy álomszerű utazássá válik a regénybe, és egyben a szerző emlékeibe, aki összetéveszti magát Dr. Frankensteinnel, a Lénnyel, a Művel, valamint a visszaemlékező szereplőkkel.
Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE!
Borítókép: Jelenet az előadásból (Forrás: 10. Színházi Olimpia)