A musicaldráma a Gyulai Várszínház, az Aradi Kamaraszínház és az Esztergomi Várszínház koprodukciója; a művet a vajdasági származású kortárs szerző, Verebes Ernő írta, zenéjét Cári Tibor szerezte, az előadás rendezője Tapasztó Ernő, az Aradi Kamaraszínház igazgatója.
Verebes Ernő a bemutató előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a zeneszerző és a rendező kereste meg a darab ötletével; amelyre a tangó mint életérzés, valamint Jorge Luis Borges argentin író életfilozófiája jellemző. Erre fűzték fel egy európai fiú és egy argentin lány szerelmi történetét.
Cári Tibor kifejtette: a tangó ritmikai és hangulati világa már évek óta átitatja műveit, folyamatosan megjelenik az előadásokhoz írt zenéiben. Néhány éve alapított egy tangózenekart, majd arra gondolt, hogy egy konkrét előadást is alkothatnának a stílusra, így született meg a Pengetangó. Hozzátette, nem klasszikus tangót írt, egyfajta fúziót alkotott a hagyományos tangó és a kortárs zenei világ között.
Az egyik kulcsfigurát, a „vak Homéroszt”, „Borges-t” megformáló Sipos Imre kiemelte, nem realista műről, hanem költői színházról van szó.
Impulzív darab, amely rengeteg asszociációra ad alkalmat mind az alkotók, mind a nézők számára. Elsősorban életérzést és nem történetmesélést jelenít meg
– közölte. Tapasztó Ernő ennek kapcsán megjegyezte, nem kikapcsolni, hanem bekapcsolni szeretnék a nézőket.
Az európai fiatalembert megformáló Sipos Áron elmondta, az előadás azontúl, hogy a generációs bűnöket, traumákat, életérzéseket dolgozza fel, párhuzamot von kontinensek között is.
A darabban két gyulai művész, Kovács Vanda és Beszterczey Attila mellett Gerner Csaba, Éder Enikő, Gulyás Attila, Sipos Áron, Sipos Imre, Tasnádi-Sáhy Noémi és Tapasztó Alexandra látható.
Borítókép: A teátrum színpada, mellette a gyulai vár (Fotó: Gyulai Várszínház)