Két évad után minden néző pontosan tudja, mit várhat a Bridgertontól. A fiú és a lány megismerkedik (egyikük az illusztris arisztokrata család tagja), majd a pletykálkodó társaság, a királynő, a versengő udvarlók és a folyton-folyvást szervezkedő anyák ellenére egymásba szeretnek az 1810-as évek Mayfairének XXI. századi változatában. A receptet a Regé-Jean Page-dzsel és Phoebe Dynevorral fémjelzett első évad alkotta meg, amely a Z és alfa generáció számára akarta újraértelmezni a fűzőszaggató romantika műfaját. Éppen ezért a történetvezetésnél sokkal érdekesebb volt, hogy Hastings hercege hogyan fest régenskori ruházatban – vagy még inkább anélkül. A pandémia okozta karanténban megcsömörlött nézők boldogan merültek el a György-kori pompában, a fülledt erotikában és a feszült családi viszonyokban.

A két évvel ezelőtti második évadban a legkevésbé szerethető Bridgerton testvér (Jonathan Bailey) került középpontba egy jóval felnőttesebb és éppen ezért unalmasabb történettel, ami ráadásul olyannyira eltért az eredeti könyvtől, hogy a rajongók megegyeztek: Chris Van Dusen a kukába dobta Julia Quinn regényét. Anthony és Kate sorozatbeli egymásra találása ugyanis kegyetlen a többi szereplőhöz, így nehéz nekik szurkolni.
Ehhez képest friss levegőt jelent Colin Bridgerton (Luke Newton) és Penelope Featherington (Nicola Coughlan) barátokból lett szerelmesek története, amely ráadásul visszahozza a második évadban fájdalmasan hiányzó erotikát. Chris Van Dusen helyett Jess Brownell áll jelenleg A Bridgerton család kormányánál, aki bár érti, mire van a nézőknek szüksége, de ugyanezen okból önismétlővé is teszi a sorozatot.
A Netlfix a woke-ot nem engedi, de magával is ellentétbe kerül
Ez tükröződik a fogadtatásban is. Számosan kifogásolják, hogy ha túl is lépünk a György-kori, woke-ra fazonírozott párhuzamos univerzum sajátosságain, akkor is kérdés, miért kerülnek a sorozatba a Bridgerton alapértékeit cáfoló anakronizmusok. Például az özvegy Lady Bridgerton (Ruth Gemmel) elvileg más, mint a többi anya, hiszen szeretné, ha gyermekei szerelemből házasodjanak, mégis mindenáron a királynő kedvencévé kívánja tenni aktuális elsőbálozó lányát. Vagy hogy járkálhatnak folyamatosan szabadon hajadon nők és férfiak csoportjai, amikor elvileg tilos gardedám nélkül találkozni bárkivel? Illetve, hogy lehet az, hogy a főszereplő páros (akiknek románcát két teljes évadon keresztül alapozták meg) mindössze harminc percet tölt a négy, majdnem egyórás rész során egymás társaságában, és ez elég arra, hogy sírig tartó szerelembe essenek?